اسلاگ چیست و چگونه آن را برای سئو بهینه کنیم؟ • Yoast

وقتی در مورد سئو برای وردپرس صحبت می کنیم، اغلب در مورد ایجاد درست صحبت می کنیم حلزون حرکت کردن برای یک صفحه البته، ما در مورد موجود لزج که گیاهان شما را می خورد صحبت نمی کنیم. بنابراین، این “لبه” چیست؟ و چرا باید آن را بهینه کرد؟ در این پست تمام آنچه را که باید در مورد آن بدانید توضیح خواهیم داد.

داشتن چراغ راهنمایی نارنجی یا قرمز برایعبارت کلیدی در اسلاگدر Yoast SEO چک کنید؟ در اینجا این است که چک چه کاری انجام می دهد و چگونه می توان آن را سبز روشن کرد.

اسلگ چیست؟

Slug بخشی از URL است که صفحه خاصی را در یک وب سایت به شکلی آسان برای خواندن شناسایی می کند. به عبارت دیگر، بخشی از URL است که محتوای صفحه را توضیح می دهد.

به عنوان مثال، برای این مقاله، URL https://yoast.com/slug است، و Slug به سادگی ‘slug’ است.

چگونه یک URL Slug را ویرایش کنیم

در وردپرس، Slug بخشی از URL شما است که می توانید هنگام نوشتن یا ویرایش یک پست، آن را ویرایش کنید. ویرایش آن در وردپرس به صورت زیر است:

ویرایشگر پست وردپرس، بخش کنترل های

توجه داشته باشید که این فقط با تنظیمات پیوند ثابت مناسب کار می کند. می توانید تنظیمات پیوند ثابت در وردپرس را از طریق Settings > Permalinks ویرایش کنید. توصیه می‌کنیم گزینه‌ای را انتخاب کنید که در آن URL حاوی کلمات مرتبط باشد، زیرا این اطلاعات بیشتر از یک شناسه یا پارامتر به کاربران و موتورهای جستجو در مورد صفحه ارائه می‌شود.

تنظیمات پیوند دائمی وردپرس را کنترل می کند

توجه: فقط زمانی که سایت شما آنلاین است، تنظیمات پیوند ثابت خود را تغییر ندهید. این می تواند انواع مشکلات را ایجاد کند.

دو راه برای ویرایش Slug در Shopify وجود دارد: می‌توانید از عملکرد «پیش‌نمایش فهرست موتور جستجو» Shopify استفاده کنید یا به جای آن می‌توانید از ابزار پیش‌نمایش Google در Yoast SEO برای Shopify استفاده کنید.

برای ویرایش یک اسلاگ با استفاده از عملکرد داخلی Shopify، ابتدا باید روی «ویرایش سئوی وب‌سایت» کلیک کنید تا گزینه‌های پیش‌نمایش فهرست موتور جستجو باز شود. از آنجا به راحتی می توانید اسلگ خود را در صورت لزوم تنظیم کنید. توجه: Shopify در عوض اسلگ را “دسته” می نامد، اما دقیقاً همان چیزی است!

پیش نمایش لیست موتورهای جستجو در Yoast

از طرف دیگر، اگر صفحه Shopify خود را با Yoast SEO ویرایش می‌کنید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که پیش‌نمایش Google را در نوار کناری Yoast SEO باز کنید و یک فیلد برای وارد کردن یک اسلاگ جدید مشاهده خواهید کرد:

Slug جدید را در پیش نمایش URL وارد کنید

چرا اسلاگ های URL برای سئو مهم هستند؟

نوشتن یک اسلاگ خوب برای صفحه یا پست شما می تواند تاثیر مثبتی بر سئوی شما داشته باشد. به شما امکان می دهد کارهای زیر را انجام دهید:

1. کلمه کلیدی خود را وارد کنید

چرا؟ زیرا Slug یکی از شاخص هایی است که گوگل برای تعیین اینکه صفحه در مورد چیست استفاده می کند. بنابراین Slug خود را تغییر دهید و مطمئن شوید که شامل کلماتی است که واقعاً می خواهید برای آنها رتبه بندی کنید.

2. یو آر ال اسلاگ کاربر پسند ایجاد کنید

یک صفحه نتایج را به تصویر بکشید: شما URL های مختلفی را در مورد یک موضوع خاص خواهید دید، درست است؟ بنابراین باید مطمئن شوید که راب شما مطابق با چیزی است که مردم انتظار دارند ببینند.

به عنوان مثال، مقاله اصلی ما در مورد سئوی وردپرس دارای URL yoast.com/wordpress-seo است که بسیار دقیق است. احتمال اینکه مردم روی آن کلیک کنند بسیار بیشتر از yoast.com/?p=607 هستند، حتی اگر این نشانی اینترنتی است که وردپرس به طور پیش فرض ایجاد می کند.

درباره ایجاد URL های مناسب SEO بیشتر بدانید »

چه می کند عبارت کلیدی در اسلاگ ارزیابی در Yoast SEO انجام دهید؟

مقاله یا صفحه شما باید دارای یک URL قابل یادآوری، متمرکز و سئو باشد. به همین دلیل است که برای بهبود URL شما، افزونه Yoast SEO نحوه قرار دادن عبارت کلیدی تمرکز اصلی خود را بررسی می کند و پیشنهاداتی برای بهبود آن ارائه می دهد.

تصویری از تجزیه و تحلیل Yoast SEO با عبارت کلیدی در ارزیابی اسلاگ

چگونه Slug خود را در وردپرس بهینه کنیم

هنگام ساختن اسلگ مناسب برای پست یا صفحه خود باید به چه چیزی فکر کنید؟ بیایید شش مرحله بهینه سازی آن در وردپرس را مرور کنیم:

  1. عبارت کلیدی تمرکز خود را درج کنید

    این احتمالاً بیهوده است، اما عبارت کلیدی تمرکز شما باید همیشه در ذهن شما باشد. با این کار بلافاصله برای مخاطبان شما مشخص می شود که صفحه شما در مورد چیست.

    اگر عبارت کلیدی شما در اسلاگ نیست، تجزیه و تحلیل SEO در افزونه Yoast این پیام را به شما نشان می دهد:

    تصویری از ارزیابی عبارت کلیدی با یک گلوله نارنجی

  2. به کلمات تابع فکر کنید

    Slug که به طور پیش فرض ایجاد می شود ممکن است شامل کلمات تابعی مانند “a”، “the” و “and” باشد. در برخی موارد، ممکن است به آن‌ها نیاز داشته باشید تا مشخص کنند صفحه شما در مورد چیست. با این حال، معمولاً می توانید آنها را کنار بگذارید.

    در مقاله سئوی وردپرس ما می توانید در این مورد بیشتر بخوانید.

  3. تمرکز را اضافه کنید

    شما نباید فقط هر کلمه تابع غیر ضروری را فیلتر کنید، بلکه هر کلمه ای را که نیاز ندارید فیلتر کنید. در مورد این پست، وردپرس به طور خودکار اسلاگ “What-is-a-slug-and-how-to-optimize-it” را ایجاد کرد (بر اساس تنظیمات پیوند ثابت در وردپرس). این بسیار طولانی است، بنابراین ما به صورت دستی آن را به “Slug” کاهش دادیم. با این حال، باید مطمئن شوید که حلزون شما هنوز منطقی است!

    و به یاد داشته باشید: فقط یک بار می توانید از اسلاگ استفاده کنید، بنابراین از آن برای صفحه مناسب استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر بخواهیم در آینده پست دیگری (اما متفاوت) درباره راب بنویسیم، نمی توانیم از این اسلاگ (دوباره) استفاده کنیم.

  4. آن را مختصر و توصیفی نگه دارید

    همانطور که قبلاً گفتیم، URL صفحه شما گاهی اوقات در نتایج جستجوی گوگل نشان داده می شود، و بنابراین ممکن است بر اینکه آیا مخاطب شما تصمیم می گیرد روی قطعه شما کلیک کند، تأثیر بگذارد. بنابراین، شما فضای زیادی برای بازی ندارید. بنابراین به دقت در مورد کلمات خاصی که می خواهید بگنجانید فکر کنید.

    علاوه بر این، در افزودن تاریخ و موارد مشابه به URL خود مراقب باشید. اینها فوراً به مخاطبان شما می گویند که محتوای شما در ابتدا چه زمانی منتشر شده است.

  5. فقط از حروف کوچک استفاده کنید

    سعی کنید فقط از حروف کوچک در اسلاگ خود استفاده کنید. اگر این کار را نکنید، در برخی موارد، ممکن است به طور تصادفی با مخلوط کردن حروف بزرگ و کوچک، محتوای تکراری ایجاد کنید.

  6. به یاد داشته باشید که اسلاگ های URL باید دائمی باشند

    تغییر URL ها می تواند برای سئو مضر باشد و برای کاربران مضر باشد – حتی اگر از مدیر تغییر مسیر استفاده کنید تا مطمئن شوید که افراد به مکان مناسب می رسند. بنابراین، وقتی اسلگ خود را انتخاب می‌کنید، مطمئن شوید که سال‌ها بعد هنوز منطقی خواهد بود.

مجموعه وردپرس برای مبتدیان

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور