بر اساس دادههای جدید پلتفرم سئوی سازمانی BrightEdge، استنادات YouTube در Google AI Overviews (AIO) از آگوست 310 درصد و از سپتامبر 200 درصد رشد داشته است.
چرا ما اهمیت می دهیم. اولاً، به نظر میرسد که این یک مورد واضح از ترجیح خود است، با افزایش دیده شدن یوتیوب، داراییای که گوگل دارد. اگرچه، در این مرحله، این احساس میکند که سگ انسان را گاز گرفته است. ما می دانیم که گوگل این کار را انجام می دهد. در واقع، یکی از راه حل های پیشنهادی پس از حکم قاضی مبنی بر اینکه گوگل دارای انحصار غیرقانونی است، یک فروپاشی احتمالی است.
دوم، نشان می دهد که محتوای ویدیویی برای AIO بسیار مهم است. به این دلیل که از طریق مدل چندوجهی Gemini گوگل، محتوای ایجاد شده به صورت گفتاری (حتی اگر متنی وجود نداشته باشد) می تواند در پاسخ تولید شده توسط هوش مصنوعی استناد شود.
با اعداد BrightEdge همچنین برخی از روندهای اضافی Google AIO را در مورد خرید و تجارت الکترونیک به اشتراک گذاشت. قابل توجه:
- برای کلمات کلیدی خرید، همپوشانی رتبه بندی جستجوی ارگانیک و استنادات AIO از 12.4 درصد به 7 درصد کاهش یافت. با این حال، به طور کلی، “درصد کلمات کلیدی کلی رتبه بندی شده در 10 رتبه برتر از 21.6٪ در جولای به 24.5٪ در سپتامبر افزایش یافته است.”
- AIO تجارت الکترونیک در 7.63٪ از پرس و جوها نشان داد که از 12.04٪ کاهش یافته است.
- لیستهای جمعشده بدون ترتیب برای درخواستهای خرید از 1.3 درصد به 15.9 درصد افزایش یافته است.
- نوسانات درخواست خرید از 37 درصد به 26 درصد کاهش یافت.
- ارتفاع AIO تجارت الکترونیک 40.4 درصد افزایش یافت – از 651 پیکسل به 914 پیکسل.
معنی آن چیست. به گفته BrightEdge، این تغییرات نشان می دهد که:
- برای پرس و جوهای تجارت الکترونیک، به نظر می رسد مرورهای هوش مصنوعی گوگل بر اطلاعات تکمیلی بیشتری تمرکز دارد.
- فصل خرید تعطیلات در راه است، بنابراین افزایش تثبیت منطقی است و می تواند تلاش های بهینه سازی شما را پایدارتر کند.
- محتوای بصری و محتوای ویدیویی احتمالاً بسیار مهم خواهند بود.
- تمرکز بر “سئوی کلاسیک” برای این فصل تعطیلات آینده مهم خواهد بود.
گزارش. BrightEdge این بینش را در راهنمای بهروزرسانی شده نهایی خود برای مرورهای هوش مصنوعی Google به اشتراک میگذارد.
جدید در زمین موتورهای جستجو