بسیاری از بازاریابان وظیفه ایجاد دارایی های تبلیغاتی مرتبط و جذاب را سخت می دانند.
مخصوصاً با انتقال به تبلیغات جستجوی واکنشگرا، سرفصل ها به راحتی اضافی می شوند – خطر عملکرد ضعیف را به دنبال دارد.
گوگل اخیراً یک ویژگی بتا به نام «داراییهای ایجاد خودکار برای تبلیغات جستجوی واکنشگرا» را برای مبارزه با خستگی خلاق معرفی کرده است.
نحوه کار دارایی های ایجاد شده به صورت خودکار
برای مقدمه، داراییهای ایجاد شده بهطور خودکار یک تنظیم انتخابی در سطح کمپین در کمپینهای جستجو هستند.
همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است، تنظیمات را می توان در سطح کمپین فردی روشن یا خاموش کرد.

داراییهای ایجاد شده بهطور خودکار نیز میتوانند در برگه توصیهها فعال شوند و نمونههایی از تبلیغات جستجو با استفاده از اتوماسیون را نشان دهند.
پس از فعال شدن این تنظیمات، این ویژگی شروع به ایجاد عناوین و توضیحات مرتبط برای هر محتوای تبلیغاتی در آن کمپین خاص میکند.
این ویژگی از محتوای این مکانها برای توصیهها استفاده میکند:
- صفحه(های) فرود و دامنه
- کپی آگهی موجود
- کلمات کلیدی موجود
هدف؟ ترکیب های کپی با کارایی بالا را به شیوه ای مقیاس پذیر برای تبلیغ کنندگان ایجاد کنید.
بهینه سازی دارایی های خلاق
از آنجایی که Google از هر دو دارایی که بازاریابان قبلاً ایجاد کرده اند به همراه دارایی های خودکار استفاده می کند، بهینه سازی دارایی نیز خودکار می شود.
داراییهای ایجادشده بهطور خودکار با عملکرد برتر در یک آگهی باقی میمانند، در حالی که هر دارایی که رتبهبندی عملکرد «کم» را گزارش میکند بهطور خودکار حذف میشود.
تبلیغکنندگان میتوانند انتخاب کنند که داراییها را نیز به صورت دستی حذف کنند.
علاوه بر این، با تغییر ورودیهای محتوا مانند کلمات کلیدی یا صفحات فرود، داراییهای خودکار ایجاد میشوند تا این تغییر در محتوا را منعکس کنند.
داده های اولیه در مورد پذیرش و گزارش
از نظر Google، حسابهایی که از این ویژگی استفاده کردهاند، بهطور متوسط 2 درصد افزایش در تبدیلها با هزینه مشابه برای هر تبدیل داشتهاند.
گزارش دارایی های ایجاد شده به صورت خودکار همراه با هر دارایی ارائه شده موجود در یک آگهی جستجوی پاسخگو نمایش داده می شود.

تعیین سود در مقابل هزینه
در حالی که بسیاری از بازاریابان می توانند از این ویژگی بهره مند شوند، مواردی وجود دارد که این تنظیم ممکن است (هنوز) مناسب نباشد.
این ویژگی ممکن است برای صنایع بسیار تحت نظارت یا شرکتهایی که قبل از راهاندازی نیاز به تأیید قانونی در نسخه آگهی دارند، آماده نباشد.
ممکن است ارزش آزمایش این ویژگی را داشته باشد تا مشخص شود آیا نسخه خودکار تولید شده توسط دارایی برای تبلیغکنندگانی که دوست دارند کنترل بیشتری داشته باشند یا به لحن یا صدای برند خاصی پایبند باشند، ثابت میماند یا خیر.
هر حساب کاربری و هر کمپین سطح متفاوتی از راحتی با این ویژگی خواهد داشت، بنابراین بر اساس اهداف و اهداف تجاری خاص آزمایش کنید.
ویژگی دارایی خودکار می تواند برای بسیاری کیفیت «تنظیم و فراموش کردن» آسان باشد. مهم است که توجه داشته باشید چه کمپین(هایی) این تنظیم را فعال کرده اند و مرور کپی را بخشی از چک لیست هفتگی مدیریت حساب کنید.
خلاصه
ویژگی دارایی به طور خودکار ایجاد شده اخیر در Google Ads می تواند برای بسیاری از بازاریابان موثر باشد. این می تواند در زمان مدیران حساب برای نوشتن کپی رایت خسته کننده صرفه جویی کند و زمان بیشتری را برای مدیریت استراتژیک خروجی ها و مقیاس موفقیت بیشتر و سریعتر آزاد کند.
به عنوان یک قاعده کلی کلی، خروجی های دارایی های خودکار فقط به اندازه ورودی هایی هستند که به آنها داده می شود. قبل از فعال کردن این تنظیم، مطمئن شوید که دقت لازم برای ارائه صفحات فرود با کیفیت بالا و ساختار کمپین و کلمه کلیدی خوب انجام شده است.
هنگام تکیه بر ابزارها و ویژگیهای اتوماسیون برای رشد مقیاسپذیر، بررسی دقیق دستی حیاتی است.
تصویر ویژه: پریماکوف/شاتراستاک