استراتژی هایی برای اولین برخورد موفق

مدیر شما به تازگی به شما اطلاع داده است که یک مشتری PPC جدید دارید. چقدر هیجان انگیز!

زمانی که خبرها جا افتاد، سؤالات در ذهن شما جاری می شود:

  • از چه زمانی کار با آنها را شروع کنم؟
  • قرار است چه خدماتی به آنها ارائه دهم؟
  • تجارت آنها چه می کند؟
  • آنها در کجا قرار دارند؟

غرق شده اید و نمی دانید از کجا شروع کنید؟ در اینجا چند نکته و ترفند وجود دارد که به شما کمک می کند رئیس خود را تحت تأثیر قرار دهید و اولین ملاقات را با مشتری جدید خود کاملاً ثابت کنید.

آماده شدن زودتر از زمان کلیدی است

برداشت اول همه چیز است. مشتری تحلیلگری را که با آمادگی کافی به اولین جلسه خود می آید فراموش نمی کند. جمع آوری تمام اطلاعاتی که می توانید قبل از رفتن به آن جلسه ضروری است.

بررسی قراردادی که مشتری به تازگی امضا کرده است را در نظر بگیرید. چه کانال‌های رسانه‌ای پولی، خدمات جستجوی ارگانیک و پروژه‌های تحلیلی در آنجا مشخص شده‌اند؟ اگر در مورد زبان قرارداد سؤالی دارید، از قبل با مدیر یا تیم توسعه تجارت خود مشورت کنید.

وب سایت مشتری را بررسی کنید. این به شما می گوید که آنها چه کسانی هستند و چه محصولات یا خدماتی ارائه می دهند. نحوه ساختار وب سایت را بررسی کنید. آنها چگونه محصولات، خدمات یا صنایع خود را با هم گروه بندی کرده اند؟ این ممکن است برخی از ایده‌های ساختار کمپین رسانه‌ای پولی را جرقه بزند تا بعداً آن را یادداشت کنید. جایزه!

آیا می خواهید فوراً از هر گونه به روز رسانی ارزشمند در مورد مشتری خود مطلع شوید؟ Google Alerts را تنظیم کنید. هر زمان که نام مشتری شما در یک مقاله خبری ذکر شود، ایمیلی دریافت خواهید کرد. آیا آنها اخیراً جایزه گرفتند؟ جلسه ابتدایی زمان بسیار خوبی برای تبریک گفتن به آنها است. این واقعا جوراب آنها را از بین می برد!

با تیم توسعه کسب و کار خود ملاقات کنید، تیمی که فقط خون، عرق و اشک ریخته است تا مشتری را به شرکت شما برساند. آنها می توانند اطلاعات ارزشمندی در مورد آنچه مشتری در این مشارکت جدید به دنبال آن است، انتظارات و شاید حتی نکاتی در مورد چگونگی شگفت زده کردن آنها از همان ابتدا به شما بدهند.

من همیشه قبل از ملاقات با هر یک از مشتریانم با تیم توسعه کسب و کار ملاقات می کنم و معمولاً لیستی از سؤالات را بر اساس تحقیقاتم ارائه می کنم.

خوب، اکنون به تمام سوالات شما پاسخ داده شده است و شما در نهایت برای این جلسه آماده شده اید. ممکن است وسوسه شوید که مستقیماً به اولین جلسه بروید و کاملاً آنها را با سؤالات زیر سوال ببرید.

صبر، ملخ جوان. بیایید ابتدا یک برنامه جلسه متفکرانه ایجاد کنیم. قبل از جلسه دستور کار را به مشتری خود بفرستید تا بداند قصد دارید در مورد چه چیزی بحث کنید.

عمیق تر حفاری کنید: ورود و خروج مشتری: راهنمای آژانس PPC

قبل از اینکه وارد کار شوید کمی آرام بگیرید

دستور جلسه شما نهایی شده است. مشتری آن را در دستان خود دارد. بالاخره روز جلسه فرا رسیده است، و شما مشتاق هستید که وارد شوید. در حالی که شروع به کار ضرری ندارد، فراموش نکنید که مشتریان نیز مردم هستند.

همه برای اولین بار است که یکدیگر را ملاقات می کنند. لحظه ای در ابتدای جلسه خود را به صحبت های کوچک اختصاص دهید. شاید از پنج دقیقه اول برای انجام یک دوره مقدماتی استفاده کنید تا همه بتوانند یکدیگر را بشناسند. چرا یک واقعیت جالب یا یک سوال یخ شکن را مطرح نمی کنید؟

«اسم من کریستین اسکیو است. من 3 سال است که در شرکت خود هستم، اما 8 سال در صنعت بازاریابی دیجیتال کار کرده ام. من در دنور، کلرادو زندگی می کنم و اخیراً واقعاً به درست کردن نان خمیر ترش روی آورده ام.

شما ممکن است برخی از اشتراکات را با مشتری خود کشف کنید که می توانید آنها را به هم پیوند دهید. این فقط به شما کمک می کند تا یک مشارکت قوی تر ایجاد کنید. نتایج یک چیز است، اما روابط و نتایج واقعاً مهر و موم معامله خواهد شد.

دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


سوالات درست را از مشتری خود بپرسید

با مقدمه‌هایی که در راه نیستند، زمان آن رسیده است که اطلاعاتی را که برای انجام کارتان نیاز دارید و آن را بسیار خوب انجام دهید، به دست آورید. آنچه را که قبلاً از تحقیقات پیشگیرانه خود آموخته اید به آنها نشان دهید.

سوالاتی را که قبلاً به تیم توسعه کسب و کار شما گفته اند از آنها نپرسید. این فقط آنها را ناامید می کند و باعث می شود خیلی سریع اعتبار خود را از دست بدهید. اطمینان حاصل کنید که سوالات درستی را مطرح می کنید که به قلب آنچه برای ایجاد یک استراتژی قوی نیاز دارید، می پردازد.

آیا می دانید که آنها چه کاری انجام می دهند یا می فروشند؟ گاهی اوقات، نحوه کسب درآمد از یک کسب و کار ساده نیست، بنابراین اکنون زمان آن است که بپرسید.

آیا بازار هدف آنها را درک می کنید؟ برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی دیجیتال قوی، باید درک نسبتاً خوبی از اینکه آنها به دنبال فروش به چه کسانی هستند، داشته باشید. اهداف آنها برای برنامه بازاریابی چیست؟

یکی از سوالات مورد علاقه من برای پرسیدن از مشتری این است که “سناریوی homerun از نظر عملکرد رسانه پولی برای شما چه خواهد بود؟” اگر بدانید چه نوع نتایجی واقعا مشتری شما را تحت تاثیر قرار می دهد، کلید صندوقچه گنج را در دست دارید.

عمیق تر حفاری کنید: 6 نکته برای ایجاد روابط مشتری PPC

بلافاصله بعد از جلسه پیگیری کنید

بعد از آن همه آمادگی بالاخره جلسه تمام شد. با این حال، یک کار نهایی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که این ملاقات اولیه را با مشتری جدید خود انجام می دهید. پس از جلسه، به مشتری خود یک ایمیل بعدی ارسال کنید که سه نکته اصلی را پوشش می دهد:

از آنها برای وقتی که گذاشتند تشکر کنید

آنها فقط زمانی را از برنامه شلوغ خود صرف کردند تا با شما ملاقات کنند و به همه سؤالات شما پاسخ دهند. حداقل کاری که می توانید انجام دهید این است که تشکر کنید!

همه چیزهایی را که شنیده اید دوباره تایید کنید

این احمقانه به نظر می رسد، اما بسیار مهم است. شما متوجه نخواهید شد که آیا به طور تصادفی چیزی را که مشتری به شما گفته است اشتباه شنیده اید یا اشتباه گزارش کرده اید تا زمانی که خیلی دیر شده باشد، و هیچ چیز بدتر از این نیست که در شروع رابطه با مشتری در یک صفحه نباشید.

اگر تماس را ضبط کردید، ضبط را برای همه ارسال کنید تا داشته باشند. اگر یادداشت برداری کرده اید، نکات کلیدی را خلاصه کنید و بپرسید که آیا همه چیز را به درستی یادداشت کرده اید یا خیر.

مراحل بعدی را به وضوح مشخص کنید

اطمینان حاصل کنید که همه کاملاً در مورد اینکه چه کسی مسئول هر یک از موارد اقدام ناشی از تماس اولیه شما است کاملاً روشن است. من توصیه می کنم دو بخش را برای مراحل بعدی مشخص کنید: یکی برای شما و دیگری برای مشتری شما.

اگر بتوانید تاریخ های تخمینی سررسید را برای زمانی که قصد دارید هر مورد را تکمیل کنید، به مشتری خود ارائه دهید، امتیاز پاداش. با این حال، ضروری است که ضرب الاجل های واقع بینانه تعیین کنید، زیرا مهلت های از دست رفته نیز به چیزی تبدیل می شود که مشتری شما فراموش نخواهد کرد.

عمیق تر حفاری کنید: نحوه تنظیم و مدیریت انتظارات PPC برای تیم ها و سهامداران

نویسندگان مشارکت کننده برای ایجاد محتوا برای سرزمین موتورهای جستجو دعوت می شوند و به دلیل تخصص و کمک به جامعه جستجو انتخاب می شوند. همکاران ما تحت نظارت کارکنان تحریریه کار می کنند و مشارکت ها از نظر کیفیت و ارتباط با خوانندگان ما بررسی می شوند. نظراتی که بیان می کنند، نظر خودشان است.

Source link