از تبدیل شدن سفرهای مشتری به سفر بد خودداری کنید – بی موقعیت باشید

از تبدیل شدن سفرهای مشتری به سفر بد خودداری کنید – بی موقعیت باشید

تصور کنید به شما سپرده شده است که هواپیمای پر از افراد را به آرامی و ایمن فرود بیاورید. سپس علاوه بر آن، تصور کنید که شما نیز مسئول راحتی آنها هستید و به هر نیاز آنها برای فوق العاده کردن سفرشان پاسخ می دهید.

به عنوان یک بازاریاب، شما هستید.

امروزه، شما می توانید بر اساس ترجیحات مشتری، ریزبخش بندی کنید. اساساً، تمام آن «افراد همفکر» در یک سفر خرید هستند. به عنوان مثال، برخی ممکن است به دنبال خرید یک لباس عروس باشند، برخی دیگر تجهیزات باغبانی و برخی دیگر به دنبال یک چاپگر جدید برای دفتر کار خانگی باشند. این دسته از مشتریان “همفکر” همه در یک هواپیما سواری هستند.

در عین حال، هر فردی بر اساس قیمت، برند و موارد دیگر ترجیحاتی دارد. به عنوان یک بازاریاب، شما باید نیازهای فردی آنها را برآورده کنید – درست مانند یک مهماندار.

به عنوان یک بازاریاب، شما در اصل یک کنترل کننده ترافیک هوایی، خلبان و مهماندار هواپیما هستید. شما می خواهید که هر مشتری یک سفر عالی با یک تجربه شخصی داشته باشد.

امروزه، مدیریت همزمان ترجیحات صدها هزار یا حتی میلیون‌ها مشتری در هنگام تعامل با یک برند، شبیه به ریاست کنترل ترافیک هوایی در فرودگاه بین‌المللی هارتسفیلد-جکسون آتلانتا، شلوغ‌ترین فرودگاه جهان است. یک کنترل کننده ترافیک هوایی باید هزاران پروازی را که بیش از 107 میلیون مسافر را حمل می کنند، ایمن فرود بیاورد. ذهن انسان به تنهایی نمی تواند بدون کمک هوش مصنوعی، الگوهای پروازی پیچیده را با در نظر گرفتن متغیرهایی مانند آب و هوا و غیره به طور موثر تحلیل و اجرا کند.

به طور مشابه، به عنوان یک بازاریاب، نمی توانید سفر یا سفر هر مصرف کننده را پیش بینی کنید. با نزدیک شدن به خرید، فرآیند تصمیم گیری چگونه آشکار می شود؟ این شامل ترکیبی از عوامل منطقی، عاطفی و تحلیلی است.

بازاریاب‌ها دقیقاً مانند یک کنترل‌کننده ترافیک هوایی، اکنون به راه‌حل‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در بازاریابی مبتنی بر مشتری روی می‌آورند تا به راهنمایی آن‌ها در سفر پیچیده هر فرد و ارائه یک تجربه شخصی‌شده کمک کنند.

و به عنوان یک بازاریاب، باید بتوانید همه چیز را به یکباره انجام دهید. تا الان غیرممکن بود. اما با GenAI و سایر ابزارهای بازاریابی مبتنی بر هوش مصنوعی، بازاریابی اکنون می تواند با سرعت تعامل مصرف کننده با نام تجاری حرکت کند.

سوالی که برای شما به عنوان یک بازاریاب مطرح می شود این است که آیا از ابزارهای امروزی استفاده می کنید؟ شما باید بتوانید مشتریان را بر اساس سفر تقسیم بندی کنید، سفر گروه مشتری را سازماندهی کنید و به نیازهای فردی هر فرد پاسخ دهید – و سفر آنها را شخصی سازی کنید.

مثال خطوط هوایی، تصویری از کارهایی است که باید انجام دهید. برای بازاریابان، شما باید به طور همزمان یک تحلیلگر داده، نویسنده، گرافیست، بازاریاب ایمیل، بازاریاب رسانه های اجتماعی و مسئول خدمات مشتری باشید.

با فناوری امروزی می‌توانید به سمت یک بازاریاب فوق‌العاده پیش بروید – همانطور که نوشتم، بدون موقعیت باشید.

در بازاریابی سنتی، افراد اغلب در نقش‌های خاصی تخصص می‌یابند که منجر به عملکردهایی مانند مدیریت برند، تولید محتوا و بازاریابی دیجیتال می‌شود. با این حال، چشم انداز دیجیتال مدرن بازاریاب بدون موقعیت را به وجود آورده است که با موارد زیر مشخص می شود:

1. تطبیق پذیری: بازاریابان بدون موقعیت دارای مجموعه مهارت های متنوعی هستند که آنها را قادر می سازد وظایف را در عملکردها و کانال های بازاریابی مختلف، از تجزیه و تحلیل داده ها تا تولید محتوا، انجام دهند.

2. ادغام و همکاری: این بازاریاب ها همکاری، کار در رشته ها و استفاده از تیم های متقابل برای ایجاد کمپین های منسجم را در اولویت قرار می دهند.

3. سازگاری با تغییر: بازاریاب‌های بدون موقعیت به سرعت برای تنظیم استراتژی‌ها در پاسخ به روندهای سریع بازار، رفتارهای مصرف‌کننده و پیشرفت‌های تکنولوژیک حرکت می‌کنند.

4. تصمیم گیری داده محور: آن‌ها برای اطلاع از استراتژی‌های خود و بهینه‌سازی عملکرد کمپین، با استفاده از ابزارهای تحلیلی برای ردیابی اثربخشی و تنظیم تاکتیک‌ها، بر بینش‌های مبتنی بر داده‌ها تکیه می‌کنند.

5. تمرکز مشتری محور: درک و برآورده کردن نیازهای مصرف کننده برای بازاریاب های بدون موقعیت که پیام های شخصی سازی شده را ایجاد می کنند که در نقاط تماس مختلف طنین انداز می شود بسیار مهم است.

چرا بازاریاب بدون موقعیت ممکن است؟

به سه سال قبل فکر کنید، قبل از هوش مصنوعی مولد مانند ChatGPT. اگر در کپی رایتینگ ماهر نبودید، شاید – حتی برای کپی ساده – از یک متخصص ماهر درخواست کرده باشید. اما اکنون، ممکن است خودتان این کار را با استفاده از هوش مصنوعی انجام دهید. آیا این شما را بی موقعیت می کند؟ پاسخ مثبت است، در شرایط خاص.

این بازاریابان مبتنی بر هوش مصنوعی، بازاریاب هایی بدون موقعیت هستند. آنها تجسم سازگاری، نوآوری، تجزیه و تحلیل و خلاقیت هستند. آنها به راحتی از هوش مصنوعی استقبال می کنند، از بینش های مبتنی بر داده استفاده می کنند و از تغییرات استقبال می کنند تا در خط مقدم تکامل بازاریابی باقی بمانند.

نکته اصلی این است که امروز می‌توانید به شما قدرت داده شود تا هر مشتری را به سفری عالی ببرید که بسیار شخصی‌سازی شده است و نه تنها آنها را به خرید جدیدی سوق می‌دهد، بلکه آنها را به یک مشتری مادام العمر تبدیل می‌کند. آیا از فناوری امروزی برای درک ابرقدرت های خود استفاده می کنید؟ یا در معرض خطر بردن آنها به یک سفر بد هستید؟

Source link