از بین بردن موانع سرمایه گذاری در IPO: چگونه می توان عموم مردم را درگیر IPO کرد؟

عکس پروفایل Dmytro Spilka Hacker Noon

@dmytro-spilkaدمیترو اسپیلکا

Dmytro بنیانگذار Solvid و Pridicto است. ویژه در هاکرنون ، TechRadar و کارآفرین.

در سال 2000 ، WIRED مقاله ای را منتشر کرد که در آن داستان تیم لورل ، که از کارگزاری خود خواسته بود چند صد سهام در IPO ارتباطات Brocade ، که در آستانه ورود به بازار بود ، بخرد. با پاپ روز اول 240 درصدی ، سهام در 9 ماه 2300٪ صعود کرد. با این حال ، به دلیل تقاضای زیاد و عرضه محدود ، کارگزار وی در آن زمان هرگز به درخواست بزرگ لورل عمل نکرد ، و این داستان را با وجود پیشرفت بیش از 20 سال سرمایه گذاری در این بین ، کاملاً آشنا کرده است.

ماجرای عرضه اولیه عمومی که برای سرمایه گذاران نهادی با جیب های عمیق تر محفوظ است ، روایتی است که سالهاست دنیای سرمایه گذاری را دنبال می کند. لورل در ادامه فرصت از دست رفته خود گفت: “مگر اینکه شما دوستان و خانواده باشید ، واقعاً امیدی ندارید. این فقط یک تاس است.” “این سیستمی است که بسیاری از افراد ، به استثنای سرمایه گذاران خرده فروشی ، از ادامه آن خوشحال هستند.”

در سال 2000 ، جهان در اوج رونق dotcom بود ، جایی که شرایط مطلوب بازار و خوش بینی گسترده سرمایه گذاران زمینه را برای راه اندازی IPO و ورود به بازارهای عمومی برای شرکت های فناوری بیشتر فراهم کرد. بیست سال بعد ، بیماری همه گیر COVID-19 …