این مقاله به عنوان مقاله دوم “سری Twain” (غواصی عمیق مصرف کننده و رمزنگاری مصرف کننده) ، قصد دارد نگاه عمیق تری به پرداخت عمودی پرداخت به مصرف کننده داشته باشد
از آنجایی که من مقاله را نوشتم که چرا عامل بعدی پذیرش گسترده رمزنگاری از جیب شرکت های مصرف کننده فین تک در ژوئیه سال جاری خواهد آمد ، دو خبر مهم نشان می دهد که چگونه بازیکنان سنتی فین تک بیشتر در پرداخت رمزنگاری وارد می شوند.
10/8 Square 50 میلیون دلار سرمایه گذاری برای بیت کوین اعلام کرد
10/21 PayPal رسماً خدمات پرداخت رمزنگاری را از سال 2021 تأیید کرد
به نظر می رسد که منطق آخرین مقاله فعلاً دست نخورده باقی مانده است. اگر می خواهید منطق کامل را مرور کنید ، می توانید پیدا کنید اینجا.
پس زمینه: COVID-19 اخلال جدیدی در پرداخت پس از تجارت الکترونیکی ایجاد می کند
Covid-19 کوتاه مدت راه حل پرداخت فعلی را نشان داد
در چند سال گذشته ، تلفن های هوشمند ، تجارت الکترونیکی و اقتصاد اشتراکی نیروهایی اساسی هستند که عادت های پرداختی مصرف کنندگان را از معاملات نقدی به پرداخت تلفن همراه / پرداخت آنلاین منتقل می کنند. علاوه بر این عوامل ، از طرف تقاضا ، کووید -19 از مصرف کنندگان خواست تا به دنبال روشهای معامله غیر نقدی باشند. برای جمعیت زیر بانک / بدون بانک ، گزینه ها حتی محدودتر هستند و راه حل های کوتاه مدت فعلی پرداخت را نشان می دهد.
“مهاجرت به سمت پرداخت دیجیتال و بازنمایی دیجیتال ارزش همچنان تحت تأثیر همه گیری COVID-19 و افزایش علاقه به ارزهای دیجیتال از سوی بانک های مرکزی و مصرف کنندگان سرعت می گیرد. “- پی پال
Crypto رسماً به استراتژی پیشرو شرکت های فین تک تبدیل شده است
در حالی که سالها قبل این آماده سازی انجام شده بود ، Square و PayPal رسماً فعالیت خود را برای پرداخت رمزنگاری در سال 2020 اعلام کردند. منطق استراتژی که آخرین بار مورد بحث قرار گرفت پشتیبانی می شود
بیایید رایج ترین سناریو پرداخت را بررسی کنیم – خرید و ببینیم که چگونه پرداخت رمزگذاری امروزه کار می کند.
پرداخت رمزنگاری امروز
در حالی که خرده فروشان بیش از گذشته رمزنگاری را قبول می کنند ، امروزه بیشتر راه حل های پرداخت رمزنگاری به فروشگاه ها نیاز به تغییر زیرساخت ها ندارند. به این معنا که، نوآوری بیشتر در سمت محصولات مشتری روبرو می شود. مفهوم آن این است که راه حلهای کنونی بسته به سیستم عاملهای Visa / Mastercard یا واسطه ها عمدتا متمرکز هستند. از آنجا که خرده فروشان بیشتر رمزنگاری را به عنوان ارزهای قابل قبول بیان می کنند ، جهت نوآوری تغییر خواهد کرد.
چگونه اکنون یک فنجان قهوه با رمزنگاری خود بخریم؟
ترمینال POS دوستانه رمزنگاری (برای فروشگاه ها)
در حالی که کافی شاپ هایی نصب شده است که پایانه های POS را پذیرفته می کنند و رمزنگاری را قبول می کنند ، استارباکس به همراه بسیاری از خرده فروشان بزرگ تاکنون به این باند ملحق نشده اند.
کارت بدهی رمزنگاری
دقیقاً مانند کارتهای بدهی معمولی مبتنی بر فیات ، مشتریان برای داشتن کارتهای بدهی رمزنگاری خود نیز باید در کیف پول دیجیتال خود تعادل داشته باشند. مدل های تجاری رمزنگاری بومی نیز در اینجا اعمال می شوند – برخی از شرکت ها پول نقد بالاتر از بازار را در توکن ارائه می دهند و پاداش اضافی را که از طریق توکن سودمند خود کسب می کنند ، ارائه می دهند. Crypto.com را به عنوان مثال در نظر بگیرید ، هرچه نشانه بیشتری خریداری کنید ، می توانید با یک پاداش اضافی ، عضویت در سطح بالاتری داشته باشید. صدور کارتهای اعتباری ویزا نیز به استراتژی مبادلات بزرگی مانند Coinbase و Binance تبدیل شده است که می تواند حداکثر 8 درصد از هر مصرف را ارائه دهد.
کارت اعتباری رمزنگاری
برای کارت اعتباری رمزنگاری ، Nexo ، یکی از اولین سیستم عامل های وام رمزنگاری ، در حال آماده سازی برای راه اندازی اولین کارت اعتباری رمزنگاری است که به مشتریان امکان می دهد هنگام کشیدن Nexo MasterCard خود ، خطوط اعتباری فوری دریافت کنند.
دلیل اینکه کارتهای اعتباری / بدهی رمزنگاری می توانند مرحله نهایی پرداخت را در دنیای واقعی به اتمام برسانند ، به شبکه پشتیبانی شده ویزا و مسترکارت متکی است.
کارت هدیه رمزنگاری دوستانه
تعداد کمی از سیستم عامل ها ارزهای رمزپایه را به عنوان یکی از روش های پرداخت مانند Gyft و Alagoria پذیرفته اند که به شما امکان می دهد کارت های هدیه را از 200 خرده فروش بیش از حد خریداری کنند. روند کار هنوز متمرکز است و پلتفرم افرادی را که می خواهند کارت هدیه اضافی با افرادی که در رمزنگاری پرداخت می کنند بفروشند متصل می کند (در مورد Gyft ، خود این پلتفرم بیت کوین را می پذیرد و به عنوان واسطه معاملات کارت های هدیه عمل می کند). دو سیستم عامل پیشرو با الزام کاربران به استفاده از کیف پول Coinbase با Coinbase همکاری کرده اند. Spedn ، یک برنامه پرداخت رمزنگاری با پشتیبانی Crypto Exchange Gemini ، همچنین از خرید کارت های هدیه در قسمت انتهایی استفاده می کند تا مشتریان بتوانند رمزنگاری خود را در فروشگاه های مختلف پرداخت کنند (بله ، از جمله استارباکس).
دیگه چیه؟ بیشتر شرکت های کوچک تا متوسط (SME) راه حل های مبتنی بر رمزپایه و بلاک چین را در حال افزایش هستند
بیشتر راه حل های پرداخت رمزنگاری در بالا که در بالا بحث شد ، مانند انتقال قبل از پذیرش رمزنگاری توسط خرده فروشان بزرگ است. من فکر می کنم حتی منصفانه است که بگوییم وجود آنها عمدتا از انگیزه های مصرف کنندگان برای صرف رمزنگاری ناشی می شود.
اگرچه از طریق راهکارهای پرداخت رمزنگاری که در بالا ذکر شد ، مصرف کنندگان می توانند به طور غیر مستقیم در رمزنگاری پرداخت کنند ، اما بسیاری از مارک های بزرگ مانند آمازون و استارباکس رسما رمزگذاری را به عنوان ارزهای قابل قبول اعلام نکرده اند (این معمولاً به دلیل تنظیمات / عوامل حسابداری است). اما روند تغییر می کند به عنوان شرکت های تجارت الکترونیکی مانند Shopify از سال گذشته بیش از یک شرکت پرداخت رمزنگاری را ادغام کرده است، از جمله CoinPayments و OpenNode. تعداد بیشتری از شرکتهای کوچک و متوسط با پرداخت تسهیلات آماده برای استفاده بیشتر و درگاه ورودی خارج از رمپ و فیات پذیرش پرداخت رمزنگاری را آغاز کرده اند. متداول ترین های موجود در بازار در حال حاضر پایانه های POS هستند که درگاه پرداخت رمزنگاری شده یا رمزنگاری را برای خرده فروشی های تجارت الکترونیکی / آفلاین مانند BItpay می پذیرند.
نیروی محرکه دیگر پرداخت رمزنگاری مربوط به زیرساخت های مبتنی بر بلاکچین است با توجه به ویژگی های منحصر به فرد آن در مقابل فیات دیجیتال ، از جمله تمرکززدایی و جدا شدن از یک حساب بانکی.
برنامه های پرداخت مبتنی بر بلاکچین چه پیشنهادی دارند؟
یک ویژگی اصلی این است تغییرناپذیری ذاتی بلاکچین با استفاده از بلاکچین به عنوان دفتر اصلی غیرمتمرکز برای ثبت معاملات ، بازرگانان می توانند در وقت و هزینه های تسویه حساب شارژ صرفه جویی کنند.
برنامه پرداخت مبتنی بر بلاکچین همچنین معیارها و هزینه های افتتاح حساب دیجیتالی روی کیف پول های رمزنگاری را کاهش می دهد. در این گروه ، Libra و Celo به ابتکار فیس بوک چشم انداز کلانی دارند تأکید بر شمول مالی، به طور بالقوه جایگزین حساب های بانکی با کیف پول های دیجیتال با دسترسی آسان می شود.
یکی از عوامل اصلی پرداخت اصلی رمزنگاری از این امر ناشی می شود نوآوری مداوم در پروژه blockchain / web3s Lightening Network که پروتکلی است که انتقال P2P به بیت کوین را سریعتر و ارزان تر از همیشه انجام می دهد ، پیشرفت چشمگیری در افزایش 7 بلاکچین در ثانیه به بیش از 400 بلوک در ثانیه در بیت کوین داشته است. تعداد کمی از استارت آپ ها از شبکه Lightening بهبود یافته برای خدمات پرداخت رمزنگاری ، مانند OpenNode و LastBit استفاده می کنند.
علاوه بر پیشرفت پولک های تنظیم شده می تواند صنعت پرداخت رمزنگاری را افزایش دهد زیرا مردم به جای صرف دارایی های رمزپایه فرار ، گزینه های بیشتری ندارند. در سال 2020 ، کمیسیون اروپا و G20 رسماً اقدامات نظارتی را پیشنهاد داده اند. در ماه اکتبر ، بانک مردم چین (POBC) نیز با اعطای 1.5 میلیون دلار به شهروندان شنژن ، آزمایش یوان دیجیتال خود را آغاز کرد.
پیامدهای شرکت در مراحل مختلف
> ادغام مداوم فیات و رمزنگاری در یک محصول
ابتکار PayPal و Square روند را تقویت کرده است.
> مبادلات رمزنگاری مشتریان تجاری بیشتری از شرکت های “سنتی” فین تک که برای نقدینگی استفاده می کنند ، دارند
صرافی های رمزنگاری مستقیم ترین ذینفع هستند که شرکت های fintech بیشتری تجارت را به پرداخت رمزنگاری گسترش می دهند. این مشتریان بزرگ fintech می توانند راننده بزرگتری نسبت به بازار خرده فروشی مبادلات رمزنگاری باشند. شرکتهای بزرگ باید حداقل برای مدت طولانی با مبادلات رمزنگاری موجود برای نقدینگی شریک شوند تا زمانی که بازار خرید و فروش خود به اندازه کافی بزرگ شود. PayPal در زمینه نقدینگی و متولی با Paxos همکاری کرده است در حالی که Paysafe Group ، یکی دیگر از ارائه دهندگان پرداخت اصلی ، از Kraken Exchange برای نقدینگی ارز رمزنگاری شده استفاده کرده است.
> پرداخت بیشتر نظیر به نظیر
برای بسیاری از پروژه ها در امور مالی غیرمتمرکز (دفی) ، مشتری هدف همیشه کاربران رمزنگاری شده بوده است. اما وقتی صحبت از پرداختی می شود که به شبکه های گسترده تجار نیاز دارد ، شرکت ها یا شرکت های نوپا با استفاده از منابع شرکت ها حرف اول را خواهند زد. رمزنگاری می تواند پرداخت همتا به همتا (که همه کیف پول های رمزنگاری موجود می تواند انجام دهد) را افزایش دهد ، به خصوص که حتی در دنیای فیات ، معاملات p2p در حال افزایش است.
> شرکت های برجسته فین تک از طریق ارائه شبکه گسترده بازرگان با شرکت های رمزنگاری همکاری کرده اند
مزیت اصلی درگاه پرداخت بزرگ مانند Visa و Mastercard در این روند رمزنگاری در شبکه های گسترده بازرگانان است. در گذشته ، شرکت هایی که امیدوار بودند Visa / Mastercard رمزنگاری را راه اندازی کنند مجبور بودند با اعضای اصلی مانند PaySafe ، Wirecard و Railsbank برای صدور کارت همکاری کنند. اما در سال 2020 ، ویزا / مستر شروع به پذیرفتن شرکت های رمزنگاری به عنوان اعضای اصلی خود کرد ، که نسبت به گذشته باز بودن بیشتری نسبت به ارزهای رمزپایه نشان داد. Coinbase و Wirex هر کدام به ترتیب در سال جاری به ترتیب به اولین شرکت رمزنگاری در میان اعضای اصلی ویزا / مسترکارت تبدیل شده اند.
شایان ذکر است که برنامه Visa Fast Track چندین استارتاپ رمزنگاری را پذیرفته است ، و این هدف خود را در بهره برداری از استارت آپ های رمزنگاری نشان می دهد ، از جمله راه حل های کارت رمزنگاری (Ternio) ، راه اندازی های پرداخت با استفاده از شبکه رعد و برق بیت کوین (Strike ، LastBit) ، کیف پول دیجیتال (Zengo) ، و وام های رمزنگاری شده (اعتبار). تمام این اعلامیه ها در سال 2020 اعلام شده است.
همچنین در https://medium.com/business-of-crypto-blockchain/twain-shall-meet-series-crypto-payment-9f1cdb4f71d
برچسب ها
حساب رایگان خود را ایجاد کنید تا قفل تجربه خواندن سفارشی خود را باز کنید.