ادعاهای کلیک صفر گمراه کننده هستند

گوگل مقاله ای منتشر کرد که ادعاهای SparkToro را برطرف می کند مبنی بر اینکه فقط 35٪ از جستجوها منجر به کلیک شده است. گوگل با بیان اینکه یافته های مربوط به جستجوهای کلیک صفر گمراه کننده است ، این ادعاها را با حقایقی در مورد زمینه جستجوها و ترافیک در تضاد قرار داد.

یک حقیقت ناخوشایند که SparkToro ممکن است در مورد آن اطلاع نداشته باشد این است که گوگل سالانه تعداد بازدیدکنندگانی را که به وب سایت ها می فرستد به جای “سرقت” بازدید از وب سایت ها.

SparkToro ادعا می کند که کلیک کمتری به وب سایت ها می رود. گوگل به اشتراک گذاشت که آنها هر ساله تعداد بازدیدکنندگان وب سایت ها را افزایش داده اند.

وی افزود: “ما هر روز میلیاردها بازدید از وب سایت ها ارسال می کنیم و از زمان ایجاد جستجوی Google هر ساله میزان بازدید ما به وب باز ارسال شده است.

… ما دیده ایم که در دو دهه اخیر بیشتر این ویژگی ها را معرفی کرده ایم ، میزان ترافیکی که به وب می بریم نیز افزایش یافته است – نشان می دهد که این امر هم برای مصرف کنندگان و هم برای مشاغل مفید است. “

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

ادعاهای SparkToro مبنی بر اینکه سالانه Google بازدید کننده کمتری به وب سایت ها ارسال می کند با این واقعیت که گوگل هر ساله بازدید کننده بیشتری به وب سایت ها می فرستد سازگار نیست.

یکی از اعضای انجمن جستجو گفت که در محدوده احتمال افزایش کلیک صفر و اینکه Google سالانه بازدید کننده بیشتری می فرستد ، اما گفتن اینکه گوگل ترافیک را “می دزدد” معتبر نیست.

ادعاهای SparkToro گمراه کننده هستند

گوگل SparkToro Zero Click را ادعاهای گمراه کننده خواند:

“برای تنظیم دقیق سوابق ، ما می خواهیم زمینه مهمی در مورد این ادعای گمراه کننده ارائه دهیم.”

مشکلات قابل توجه با “تحقیق” SparkToro

SparkToro در سال 2019 با یک تحقیق تحقیقاتی موج زد و ادعا کرد که کمتر از 50٪ جستجوها منجر به کلیک شده و ایده از صنعت جستجو تا سالن های کنگره که در آن به عنوان مدرکی علیه Google برگزار می شد ، تبلیغ شد.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

اما در گزارش سال 2019 مشکلات زیادی وجود داشت.

یکی از اشکالات بسیاری که وجود داشت این بود که داده ها حاوی جستجوهای Google App بودند که ردیابی نمی شوند و بنابراین نمی توانند بدانند که روی نتیجه جستجو کلیک شده است یا نه.

ایرادات بیشتری وجود دارد اما من در حال حاضر این موارد را کنار می گذارم زیرا می خواهم آنچه که یک آماردان حرفه ای در مورد ادعاهای قبلی گفته است را برجسته کنم زیرا نقایصی که وی در گزارش سال 2019 به آن اشاره کرد ممکن است به آخرین تحقیقات SparkToro منتقل شود.

طبق گفته جنیفر هود ، یک آماری حرفه ای ، تحقیقات 2019 SparkToro به نتیجه ناقصی رسیده است (آیا ما ریاضی برای رمزگشایی واقعی الگوریتم های گوگل داریم؟).

وی اشاره کرد که تحقیقات SparkToro 2019 از آن رنج برد تعصب در دسترس بودن.

سوگیری در دسترس بودن یک سوگیری شناختی است که منجر به این باور می شود که چیزی نماینده اکثر موارد است در حالی که دامنه آن محدود است.

وب سایتی درباره تعصبات مختلف این تعریف را از تعصب در دسترس بودن ارائه می دهد:

“تحریفی که ناشی از استفاده از اطلاعاتی است که به راحتی در دسترس است ، و نه لزوماً نماینده ترین.”

این همان چیزی است که آمارشناس حرفه ای در مورد یافته های SparkToro 2019 در مورد نتایج جستجوی به اصطلاح Zero Click گفته است:

“رند می گوید که او تخمین می زند که داده های Jumpshot” چیزی در حدود 2-6٪ از کل تعداد دستگاههای مرور اینترنت تلفن همراه و دسک تاپ در ایالات متحده ، با نام مستعار ، یک نمونه از نظر آماری قابل توجه است … “رند در مورد اهمیت آماری اگر باشد ، درست است. داده های Jumpshot یک نمونه کاملاً تصادفی و نمایشی از تمام جستجوهای Google بود.

از آنچه پیدا کردم ، [Jumpshot] تمام داده های خود را از کاربرانی که از آنتی ویروس Avast استفاده کرده اند جمع آوری کرده است … این مجموعه از کاربران و داده های آنها احتمالاً با همه کاربران Google متفاوت است.

این به این معنی است که نمونه ارائه شده Jumpshot تصادفی نیست و احتمالاً به اندازه کافی نماینده نیست – یک خطای نمونه گیری کلاسیک که معمولاً به عنوان سوگیری در دسترس شناخته می شود. “

همین تعصب ممکن است بر تحقیقات فعلی سال 2021 تأثیر بگذارد ، زیرا این یک نمونه تصادفی واقعی را نشان نمی دهد زیرا نشان دهنده داده های “صفحه اختصاصی دهها میلیون کاربر مشابه” است که برنامه های خود را نصب کرده اند (طبق س accordingالات متداول SimilarWeb درباره منشا از اطلاعات آنها)

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

آمار بدون زمینه مسئله ساز است

مسئله دیگری که این آماردار با تحقیق در سال 2019 مطرح کرد و همچنین گریبانگیر تحقیقات 2021 است ، فقدان زمینه است.

مشکلی که وی با تحقیق کلیک صفر SparkToro 2010 عنوان کرد ، فقدان زمینه است.

“آمار بدون زمینه همیشه باید با یک دانه نمک گرفته شود.

به همین دلیل است که متخصصان تحلیلی برای طرح س toال و ارائه زمینه وجود دارند. مردم چه نوع س questionsالاتی را می پرسند و ممکن است این س changedالات چه تغییری کرده باشد؟ “

او در حال اشاره به انواع جستجوهایی است که منجر به صفر کلیک می شود و می پرسد آیا دلیل موجهی برای نداشتن کلیک وجود دارد؟

به عنوان مثال می توان به جستجوی شماره تلفن یا متن آهنگ اشاره کرد. اینها هستند زمینه ها از جستجوها و اگر این زمینه ها مواردی هستند که تغییر می کنند زیرا افراد بیشتری به دستگاه های تلفن همراه اعتماد می کنند ، نتیجه گیری که گوگل در حال سرقت کلیک ها است ، مانع می شود.

و این یکی از مشکلات بسیاری است که هم در تحقیق در سال 2019 و هم در سال 2021 که Google آن را “گمراه کننده

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

س Communityالات جامعه SEO درباره اعتبار SparkToro Zero Click Research

این فقط گوگل نیست که پرده تحقیق را کنار زد. اعضای انجمن جستجو نیز ایستادند تا از آن س questionال کنند.

گلن گیب این تحقیق را به طور خاص زیر سال برد زیرا این زمینه فاقد زمینه بود ، همان چیزی که به نظر آمارشناس در مورد تحقیقات قبلی مشکل ساز است.

رند فیشکین مخالفت کرد.

Google تماس SparkToro گزارش گمراه کننده و فاقد متن

یکی از انتقاداتی که گوگل با گزارش SparkToro مطرح کرد ، فقدان زمینه بود. نویسنده (رابط جستجوی گوگل دانی سالیوان) همچنین این مسئله را مطرح کرد که افراد از جستجو به گونه ای متفاوت از گذشته استفاده می کنند و این امر می تواند منجر به جستجوهایی شود که نیاز به پاسخ فوری دارند اما نیازی به کلیک ندارند.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

آنچه گوگل منتشر کرده در اینجا است:

“… این ادعا متکی به روش نادرستی است که نحوه استفاده افراد از جستجو را اشتباه درک می کند.

در حقیقت ، جستجوی Google هر روز میلیاردها کلیک به وب سایت ها می فرستد ، و ما از زمان ایجاد Google سالانه بازدید بیشتری به وب باز ارسال کرده ایم.

و فراتر از ترافیک ، ما همچنین افراد را با مشاغل مختلف از طریق جستجو از طریق امکان برقراری تماس تلفنی با مشاغل مرتبط می کنیم. “

آن قسمت آخر نکته مهمی است. افراد برای ارتباط با مشاغل از روشهایی استفاده می کنند که فراتر از کلیک کردن روی وب سایت باشد ، مانند اتصال از طریق تماس تلفنی.

مسلماً جستجوهای مربوط به تلفن باید فیلتر شده باشد. اما هنگامی که گلن گیب در مورد فیلتر کردن جستجوهای اطلاعاتی قانونی س legitimateال کرد ، رند فیشکین با عدم فیلتر کردن متن ، دو برابر عمل کرد.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

Google چهار مثال از زمینه را ارائه می دهد

دنی سالیوان از گوگل چهار زمینه را برای چرایی جستجو در یک کلیک ارائه نکرد.

  • افراد س quالات خود را دوباره تنظیم می کنند
  • مردم به دنبال حقایق سریع هستند
  • افراد مستقیماً با یک تجارت ارتباط برقرار می کنند
  • افراد مستقیماً به برنامه ها هدایت می شوند

دنی در ادامه نحوه ارتباط Google با کاربران با وب سایت ها ، محصولات و مشاغل را توضیح داد:

“در طول این سالها ، ما تلاش کرده ایم تا با طراحی و ارائه ویژگی های مفید ، به طور مداوم در جستجوی Google بهبود ببخشیم تا به افراد کمک کند تا به سرعت جستجو کنند ، از جمله نقشه ها ، فیلم ها ، پیوند به محصولات و خدماتی که می توانید مستقیماً خریداری کنید ، پرواز و پرواز گزینه های هتل و اطلاعات مربوط به مشاغل محلی مانند ساعات کار و خدمات تحویل.

با این کار ، ما فرصت دسترسی وب سایت ها به افراد را به طرز چشمگیری افزایش داده ایم. در واقع ، صفحه نتایج جستجوی ما که قبلاً 10 پیوند آبی را نشان می داد ، اکنون به طور متوسط ​​26 پیوند به وب سایت ها را در یک صفحه نتایج جستجو در تلفن همراه نشان می دهد. “

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

جستجوی انجمن تقسیم شده اما به طور کلی با Google موافق است

پاسخ به تکذیب گوگل در توافق با گوگل کاملاً اتفاق نظر داشت.

رایان جونز در توئیت خود نوشت:

دیگران روش SparkToro را مورد تردید قرار می دهند:

سیگنال بیشتر سر و صدای کمتری دارد

اینترنت به دلیل clickbait و یادداشت برداری اطلاعات درگیر شده است. صنعت سئو نیز قربانی این روندها شده است. مطالعات همبستگی نتیجه جستجو با نتایج مشکوک از سالها پیش یکی از ویژگیهای انجمن جستجوگرها بوده است.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

انجمن جستجو در حال ایستادن در برابر این نوع اطلاعات گمراه کننده است.

استناد

جستجوی Google هر ساله ترافیک بیشتری به وب باز می فرستد

آیا ما ریاضی برای رمزگشایی واقعی الگوریتم های Google را داریم؟