اجتماعی تاریک: چرا نمی توانید در استراتژی بازاریابی خود آن را نادیده بگیرید؟

تصویر
عکس پروفایل نیمروز هکر وینسنت اوتینو

وینسنت اوتینو

کپی رایتر مستقل برای شرکت های SaaS.

بین اینکه خریداران شما چگونه محصول شما را می خرند و شما فکر می کنید که آنها آن را خریداری می کنند، تفاوت زیادی وجود دارد.

طبق مطالعه‌ای که توسط Ogilvy Cannes انجام شد، ۷۴ درصد از مصرف‌کنندگان در تصمیم‌گیری‌های خرید، تبلیغات دهان به دهان را به عنوان یک تأثیرگذار کلیدی در نظر می‌گیرند.

امروزه خریداران ترجیح می‌دهند به جای استفاده از روش‌های سنتی که می‌توان با نرم‌افزارهای انتساب اندازه‌گیری کرد، در مورد راه‌حل‌های مشکلات خود از همتایان خود تحقیق، کشف و بیشتر بیاموزند.

و این خریداران B2B می توانند اکنون سریعتر از 3 تا 5 سال پیش به همتایان خود دسترسی داشته باشند.

به عنوان مثال، من به عنوان یک بازاریاب B2B، هر روز با افرادی که کار من را در لینکدین انجام می دهند تعامل دارم. من همچنین گاهی اوقات به پادکست گوش می دهم، در گروه های فیس بوک و انجمن های Slack شرکت می کنم که در آن همسالانم پاتوق می کنند.

با وجود اینکه قصد خرید ندارم، دائماً در حال تحقیق هستم و اولویت های کاری خود را بر اساس اطلاعات به اشتراک گذاشته شده در این جوامع تنظیم می کنم.