ابزار تحقیق کلمات کلیدی YouTube در این ماه در دسترس همه است

YouTube Search Insights، ابزاری که برای نمایش داده‌های کلیدی ارزشمند طراحی شده است، اواخر این ماه در دسترس همه کانال‌ها قرار خواهد گرفت.

این راه‌اندازی پس از یک دوره آزمایشی محدود انجام می‌شود که در ماه نوامبر آغاز شد، در آن زمان YouTube پیش‌نمایشی از انتظارات جستجوی Insights را به همه ارائه داد.

YouTube از ماه‌ها پیش که برای کاربران منتخب عرضه شد، جستجوی Insights را به‌طور قابل توجهی تغییر نداده است.

اگر بخشی از گروه آزمایشی بودید، می‌توانید همانطور که عادت کرده‌اید به استفاده از ابزار ادامه دهید.

برای کسانی که برای اولین بار به جستجوی Insights دسترسی خواهند داشت، در اینجا اطلاعات بیشتری در مورد چیستی آن و چگونگی کمک به ایجاد محتوای موفق‌تر آورده شده است.

YouTube Search Insights چیست؟

YouTube Search Insights برای کمک به برنامه‌ریزی محتوا با ارائه داده‌هایی ساخته شده است که می‌توانید از آنها برای ایجاد محتوای مرتبط‌تر استفاده کنید.

داده‌هایی که توسط Search Insights ظاهر می‌شوند به شما اطلاع می‌دهند که مخاطبان خاص شما به دنبال چه چیزی هستند.

علاوه بر این، می‌توانید با جستجوی کلمات کلیدی برای مشاهده حجم جستجوی تخمینی، داده‌هایی در مورد آنچه که مخاطبان YouTube بیشتر در جستجوی آن هستند دریافت کنید.

اگر یک کلمه کلیدی حجم جستجوی بالایی داشته باشد، اما نتایج مرتبط نسبتا کمی داشته باشد، Search Insights آن را به عنوان یک نام می‌خواند شکاف محتوا.

شکاف محتوا یک فرصت عالی برای ارائه محتوایی به مخاطبان شما است که به اندازه کافی از آن استفاده نمی کنند.

بسته به جایگاه خود، ممکن است بتوانید یک برنامه محتوای کامل در مورد کلمات کلیدی که دارای شکاف محتوایی هستند ایجاد کنید.

داده‌ها در Search Insights بر اساس آنچه کاربران در ۲۸ روز گذشته جستجو کرده‌اند است.

چگونه به اطلاعات جستجوی YouTube دسترسی پیدا کنم؟

جستجوی Insights در برگه Research موجود است استودیوی YouTube روی دسکتاپ

با ورود به استودیوی YouTube و کلیک کردن بر روی آن می توانید به آن دسترسی داشته باشید تجزیه و تحلیل در منوی ناوبری سمت چپ.

از آنجا به مسیر بروید پژوهش را برگه و به دنبال بخشی با عنوان بگردید “جستجوهای بینندگان شما”.

در این صفحه می‌توانید به داده‌هایی در مورد آنچه مخاطبان شما جستجو می‌کنند و اطلاعاتی درباره آنچه که مخاطبان عمومی YouTube جستجو می‌کنند دسترسی داشته باشید.

ابتدا لیستی از کلیدواژه های برتر را مشاهده می کنید که توسط بینندگان شما و از بینندگانی مشابه شما جستجو می شود.

Search Insights میزان حجم جستجوی آن کلمه کلیدی (کم، متوسط ​​یا زیاد) و تعداد بازدیدهای کانال شما از جستجوهای آن کلمه کلیدی را در 28 روز گذشته نشان می دهد.

با کلیک بر روی «جستجو در سراسر YouTube» شما را به صفحه‌ای می‌رساند که در آن می‌توانید داده‌های جستجو را برای موضوعات کلی و برای کلمات کلیدی خاص جستجو کنید.

حتی می‌توانید نتایج را فیلتر کنید تا فقط شکاف‌های محتوا را نشان دهید، اگر این همان چیزی است که در درجه اول به آن علاقه دارید.

به طور خلاصه

YouTube Search Insights می‌تواند نقطه شروع خوبی برای انجام تحقیقات کلمات کلیدی و یافتن ایده‌های ویدیویی بعدی شما باشد.

چند نکته قابل توجه:

  • این فقط برای عبارات جستجوی انگلیسی کار می کند (YouTube در تلاش است تا آن را به زبان های بیشتری در دسترس قرار دهد).
  • فقط درخواست‌هایی را نشان می‌دهد که از سوی کاربران ایالات متحده، بریتانیا، کانادا، استرالیا و هند ارسال می‌شوند.
  • فقط روی دسکتاپ قابل دسترسی است.

این ابزار تا پایان فروردین برای همه کانال ها در دسترس خواهد بود.


منبع: YouTube Creator Insider

تصویر ویژه: Garagestock/Shutterstock