ابزارها و نکاتی برای موفقیت سئو • یوست

سئو مانند یک داستان بی پایان است. همیشه کارهایی وجود دارد که باید انجام شود. و این موارد نیاز به توجه غیرقابل تقسیم شما ، از تحقیقات کلمات کلیدی گرفته تا حسابرسی محتوا و گزارش عملکرد دارد. بسیاری از این موارد تکراری ، مکرر و وقت گیر هستند. و به همین دلیل شما به اتوماسیون SEO نیاز دارید.

اتوماسیون SEO چیست؟

با خودکار سازی SEO ، شما از ابزارها و نرم افزارها برای انجام کارهای بهینه سازی تکراری برای شما استفاده می کنید. این ابزارها نیاز به درگیر شدن شخص را از بین نمی برد ، اما می توانند وزنه برداری سنگین را انجام دهند. این کارها اغلب حاوی کارهای سنگین و وقت گیر است.

به تمام کارهای دستی که باید برای اجرای یک کمپین سئو انجام دهید فکر کنید. شما باید وب سایت خود را برای خطاهای فنی خزنده ، انجام تحقیقات کلمات کلیدی ، پیگیری نحوه توسعه رتبه بندی شما و تولید گزارش های روشنگری – کار مهم اما خسته کننده. ابزارهای اتوماسیون SEO این کارها را انجام می دهند و آنها را برای شما انجام می دهند. این ابزارها سریعتر و دقیق تر از شما کار می کنند. در نتیجه ، می توانید روی چیزهای سرگرم کننده – کار خلاقانه و استراتژیک تمرکز کنید.

به عنوان مثال ، شما می توانید به صورت دستی سعی کنید پیوندهای شکسته را در سایت خود پیدا کنید ، اما این امر برای همیشه طول می کشد. یک ابزار خودکار می تواند این کار را در عرض چند دقیقه انجام دهد و گزارش خوبی را ارائه دهد. برای محتوای شما ، ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی می توانند لیستی از اصطلاحات را برای هدف قرار دادن تنها در چند دقیقه ایجاد کنند. حتی داده های حجم جستجو و اطلاعات مربوط به سطح رقابت را دریافت خواهید کرد.

مزایای اتوماسیون SEO

خودکار سازی سئو شما مزایای بسیاری دارد. انجام وظایف تکراری می تواند باعث صرفه جویی در وقت زیادی شود و باعث می شود زمان بیشتری برای کار بر روی استراتژی و محتوای خود کار کنید. اتوماسیون همچنین در رسیدگی به داده ها دقیق تر است ، که منجر به خطاهای کمتری و در نتیجه داده های قابل اعتماد تر می شود. اتوماسیون SEO کار شما را ساده تر می کند و به شما امکان می دهد پس از رشد سایت خود به سرعت مقیاس کنید.

وظایفی که می توانید هم اکنون به صورت خودکار انجام دهید

امروزه بیشتر ابزارهای اتوماسیون SEO برای انجام کارهای خاص طراحی شده اند. ما رایج ترین کارهایی را که می توانید به صورت خودکار انجام دهید لیست خواهیم کرد.

تحقیق در کلمات کلیدی

تحقیقات کلمات کلیدی پایه و اساس سئو است. همچنین انجام دستی بسیار وقت گیر است. شما به دنبال حجم جستجو ، رقابت ، ارتباط و موارد دیگر هستید و باید از آن کسر کنید. عجیب نیست که تقریباً همه از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مانند Semrush و Wincher برای انجام کار سخت استفاده می کنند.

ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی به طور خودکار می توانند:

  • لیست هایی را با کلمات کلیدی مربوطه برای موضوع یا طاقچه خود ایجاد کنید.
  • داده های پشتیبانی ضروری مانند حجم جستجو و مشکل را ارائه دهید.
  • کلمات کلیدی مرتبط را پیشنهاد کنید که می توانید برای ساختن خود استفاده کنید.

در اینجا یک مثال وجود دارد. بیایید بگوییم که شما یک وبلاگ باغبانی را اجرا می کنید. ابزارهای تحقیقاتی کلمات کلیدی مانند SEMRUSH می توانند نه تنها کلمات کلیدی محبوب مانند “بهترین ابزارهای باغبانی” بلکه اصطلاحات مرتبط مانند “نگهداری ابزار باغبانی” یا “بهترین کارها برای باغبانی در شرایط خاص” را شناسایی کنند. این بینش ها به شما امکان می دهد خوشه های محتوا ایجاد کنید که اقتدار سایت شما را بهبود بخشد.

بهینه سازی محتوا

بهینه سازی محتوا زمینه دیگری است که در آن اتوماسیون SEO وارد می شود. به عنوان مثال ، Yoast SEO می تواند محتوای شما را تجزیه و تحلیل کند تا مطمئن شود که به درستی برای موتورهای جستجو بهینه شده است. یک ابزار سئو مانند این بازخورد می دهد:

  • نحوه استفاده از کلمات کلیدی در محتوای خود و پیشرفت هایی را پیشنهاد می کنید.
  • محتوای شما چقدر قابل خواندن است و جملات شما بسیار پیچیده است؟
  • از کجا و چگونه می توانید پیوندهای مربوطه را به محتوای دیگر در سایت خود اضافه کنید.
  • پیشرفت هایی برای توضیحات و عناوین متا خود (با AI در مورد Yoast SEO)

Yoast SEO یک افزونه بسیار محبوب برای WordPress و Shopify است. این به شما کمک می کند تا هر پست یا صفحه را در سایت خود بهینه کنید تا آن را کاربر پسند ، دوستانه با موتور جستجو کنید و البته این روند را تا حد امکان آسان کنید.

ممیزی وب سایت

به طور خودکار حسابرسی وب سایت شما به طور مرتب نیز یک شکل محبوب اتوماسیون SEO است. چنین حسابرسی می تواند به شما کمک کند مواردی را که ممکن است بر عملکرد سایت شما تأثیر بگذارد ، بدست آورید. این موارد می تواند شامل موارد زیر باشد.

  • پیوندهای شکسته
  • سرعت بارگیری آهسته.
  • برچسب های متا گمشده.
  • محتوای کپی

ابزارهایی مانند Screaming Frog یا SiteBulb می توانند این حسابرسی ها را بطور خودکار انجام دهند. این ابزارها حتی به شما امکان می دهد ممیزی های مکرر را برنامه ریزی کنید ، بنابراین همیشه در مورد سلامتی سایت خود به روز می شوید. علاوه بر این ، ابزارها گزارش های عملی را ارائه می دهند که نشان می دهد چه چیزی نیاز به رفع دارد.

ردیابی رتبه

روش های زیادی برای سنجش عملکرد سایت شما وجود دارد. یکی از مهمترین آنها بررسی رتبه های آن است. با این حال ، ردیابی رتبه بندی شما به صورت دستی کار زیادی است. خوشبختانه ، ابزارهای ردیابی رتبه مانند Wincher ، Semrush و Ahrefs این کار را بسیار آسان می کنند. این ابزارها این فرآیند را خودکار می کنند و به روزرسانی های منظم در مورد موقعیت های کلمات کلیدی خود را در اختیار شما قرار می دهند.

از جمله مواردی که این ابزارها می توانند ردیابی کنند عبارتند از:

  • تغییرات در رتبه بندی شما با گذشت زمان.
  • عملکرد کلمات کلیدی هدف خاص.
  • رتبه بندی رقیب برای کلمات کلیدی مشابه.

شما انواع گزارش ها را برای رتبه بندی خود دریافت می کنید. به علاوه ، با سیستم های هشدار دهنده داخلی ، شما همیشه در بالای چیزها هستید بدون اینکه دائماً آنها را تحت نظر داشته باشید.

گزارش سئو

بخش دیگری از کار سئو شما که می تواند خودکار باشد گزارش می دهد. ایجاد گزارش های سفارشی کار ناخوشایند است که می تواند ساعت ها زمان گرانبها را به خود اختصاص دهد. خوشبختانه ، ابزارهایی مانند Looker Studio می توانند داده های منابع مختلف مانند Google Analytics ، Console Search ، Semrush و دیگران را برای ساخت داشبورد های سفارشی که به طور خودکار به روز می شوند ، ترکیب کنند.

با استفاده از ابزارهای مناسب اتوماسیون SEO ، می توانید برای گزارش های خود الگوهای قابل استفاده مجدد ایجاد کنید ، بنابراین چیزی از پیش تعریف شده برای شروع از آن دارید. این موارد همچنین می توانند به طور خودکار در زمان های برنامه ریزی شده تولید شوند تا زمان بیشتری را صرفه جویی کنند.

چگونه می توان با اتوماسیون SEO شروع کرد

در یک مقطع ، شما آماده خواهید بود که به خودکار کردن گردش کار SEO خود بپردازید. اما از کجا شروع می کنید؟

وظایفی را که برای خودکار سازی نیاز دارید پیدا کنید

در مورد کار خود فکر کنید و کارهایی را پیدا کنید که بیشترین زمان را انجام می دهند یا بیشتر اوقات عود می کنند. چنین کارهایی اغلب بهترین گزینه ها برای خودکارسازی هستند. به عنوان مثال ، اگر بیشتر وقت خود را صرف گزارش دهی می کنید ، این گزینه خوبی خواهد بود.

ابزارهای مناسب را انتخاب کنید

همه ابزارها به صورت برابر ایجاد نمی شوند ، بنابراین یکی از مواردی را انتخاب کنید که آنچه را که می خواهید انجام دهد انجام دهد. در اینجا برخی از گزینه ها وجود دارد ، اما بسیاری دیگر وجود دارد.

  • یوست سئو: سئو روی صفحه را بهینه می کند و پیشنهادات محتوا را ارائه می دهد.
  • Semrush: تحقیق کلمات کلیدی ، طرح بندی محتوا و بهینه سازی را ارائه می دهد
  • کنسول جستجوی Google: عملکرد را ردیابی کرده و مسائل سایت را شناسایی می کند.
  • قورباغه جیغ: حسابرسی سایت عمیق را انجام می دهد.
  • استودیوی Looker: گزارش را با ادغام با Google Analytics و سایر منابع داده خودکار می کند.

کوچک شروع کنید

غواصی اول به اتوماسیون SEO ممکن است هیجان انگیز باشد ، اما احتمالاً به خوبی پایان نخواهد یافت. لطفا کوچک را شروع کنید. چند کار وقت گیر را انتخاب کنید و ببینید که چگونه می توانید آنها را کنترل و روشنگری تر کنید. هنگامی که دیدید چه چیزی کار می کند و چه چیزی نمی کند ، از آنجا ساخته شده است.

افکار نهایی در مورد خودکار سازی سئو خود

اتوماسیون SEO روشی مفید برای صرفه جویی در وقت ، بهبود دقت داده ها و مقیاس کار شماست. ما به دنبال جایگزینی مردم نیستیم بلکه از آنها در شغل خود پشتیبانی می کنیم. ابزارها می توانند کارهای بسیاری انجام دهند ، از تحقیقات کلمات کلیدی گرفته تا حسابرسی و تجزیه و تحلیل داده ها. این باعث می شود زمان بیشتری برای کار با تأثیر زیاد خود باشد!

کوچک را شروع کرده و با طیف وسیعی از ابزارها آزمایش کنید. خواهید یافت که چه کار می کند و چه چیزی نمی کند ، که به شما کمک می کند تا روند خود را تنظیم کنید. در نهایت ، شما می خواهید اتوماسیون SEO به شما کمک کند تا باهوش تر کار کنید ، نه سخت تر.

Source link