محتوای سئو اغلب باعث ایجاد ترافیک می شود اما نه تبدیل.
راه حل؟
رویکرد اول ویدئویی که منجر به پرورش، اعتماد ایجاد میکند و با یک قیف واقعی همسو میشود.
این مقاله توضیح می دهد که چرا محتوای ویدیویی بهتر از وبلاگ ها عمل می کند و چگونه می توان آن را برای شما کارآمد کرد.
چرا تفکر «بالای قیف» بدون استراتژی تبدیل واقعی شکست میخورد؟
اگر تا به حال بازاریابی محتوای مبتنی بر سئو را برای یک شرکت انجام داده اید، این گفتگو را داشته اید:
“می دانم که ترافیک بیشتری دریافت می کنیم و این عالی است، اما منجر به تبدیل بیشتر نمی شود.”
اکثر سئوکارها و استراتژیست های محتوا پاسخ می دهند که ترافیکی که تولید می کنند «بالای قیف» است، اما حقیقت این است که در واقع هیچ قیفی وجود ندارد.
آنها به سادگی یک پرس و جو را هدف قرار می دهند با این امید که خواننده روزی دفعه بعد که در رابطه با این موضوع انجام می دهند، این دامنه را به خاطر بسپارد.
راه حل این است که این محتوا را با یک قیف واقعی تراز کنید – به امید اینکه پس از بررسی مقاله ما هفت ماه قبل، ما را به خاطر بسپارند.
این دو گزینه باقی میگذارد: آنها را از طریق ایمیل یا رسانههای اجتماعی پرورش دهید.
ما دومی را انتخاب کردیم.
از طریق این فرآیند، ما راهی برای سادهسازی تولید محتوا، جذابتر کردن آن و ارتباط مجدد با بازدیدکنندگان به صورت ارگانیک – بدون تکیه بر تبلیغات پولی – پیدا کردیم. ما این رویکرد را “هدف گذاری مجدد رسانه های اجتماعی ارگانیک” می نامیم.
در زیر، شواهد کمی و کیفی را به اشتراک میگذارم که نشان میدهد ویدئو بهترین راه برای تبدیل خلاصههای محتوای شما به پستهای وبلاگ جذاب است – و نحوه انجام آن به طور موثر.
چرا یک استراتژی بازاریابی محتوای مبتنی بر سئو ویدیو اول بهتر است؟
TL;DR: در مقایسه با محتوای فقط وبلاگ، ویدیو از چندین جهت بهتر است. ویدئو:
- برای تولید کارشناس موضوع به زمان کمتری نیاز دارد.
- به احتمال زیاد بازدید کننده را برای تبدیل شدن به یک دنبال کننده رسانه های اجتماعی ترغیب می کند و می تواند بیشتر در قیف پرورش یابد.
- بیشتر پیام شما را ارائه می دهد – بازدید کننده آن را “سریع” نمی کند.
- بیشتر در مورد اینکه چه کسی هستید می گوید و در ایجاد اعتماد بهتر کار می کند.
- توسط بسیاری از وبلاگ های نوشته شده ترجیح داده می شود.
- می توان به راحتی از طریق کانال های دیگر تغییر کاربری داد.
ویدیو به زمان کمتری از متخصص موضوع شما نیاز دارد
یک جلسه ضبط یک ساعته باید بین 2 تا 6 ویدیو داشته باشد که می تواند به مقاله تبدیل شود.
ما در بازاریابی مراقبت های بهداشتی تخصص داریم، جایی که هر محتوایی نیاز به بررسی پزشکی دارد، خواه توسط ما نوشته شده باشد یا توسط تیم مشتری.
برای شروع، ممکن است 15 تا 45 دقیقه طول بکشد تا پزشک یک وبلاگ را بررسی کند، که اغلب هفته ها آن را به تعویق می اندازد و کار ما را کند می کند.
این روند بازبینی از نظر ذهنی نیز بسیار آزاردهنده است، بسیار بیشتر از اینکه آنها یک ساعت با دوربین صحبت کنند.
یک ساعت از وقت پزشک برای فیلمبرداری بسیار کمتر از 1-2 ساعت وقت آنها برای بررسی و تصحیح مقاله غیرمتخصص در مورد یک موضوع است.
تغییر به ویدیو منجر به بهبود گردش کار، خستگی کمتر کارشناسان موضوع و محتوای بیشتر شد.
جستجوی عمیق تر: محتوای بصری و سئو: نحوه استفاده از تصاویر و ویدیوها در سال 2025
پتانسیل برای به دست آوردن مشترکین، بازدیدها و توصیه های صفحه “برای شما”.
وقتی یک مشتری بالقوه مقاله شما را از طریق جستجوی گوگل پیدا میکند، آن را میخواند و آن را ترک میکند، شانس کمی برای برقراری ارتباط مجدد با او وجود دارد.
این احتمالاً با بیش از 98٪ از ترافیک وبلاگ شما اتفاق می افتد. اما در مورد ویدیو، داستان متفاوت است.
وقتی یک جستجوی Google شخصی را با یک ویدیوی جاسازی شده به وبلاگی می آورد و او آن ویدیو را به جای وبلاگ شما در YouTube مشاهده می کند، شما این امکان را دارید که آن شخص را به یک مشترک تبدیل کنید.
همچنین این فرصت را ایجاد می کند که دفعه بعد که آن شخص از YouTube بازدید می کند در صفحه مخصوص شما ظاهر شود.
اساساً، تلاشهای بازاریابی محتوای مبتنی بر SEO شما آنها را در قیفی قرار داده است که رسانههای اجتماعی شما میتوانند آنها را بیشتر پرورش دهند.
کاوش عمیق تر: چرا ویدیو برای ایجاد هویت و تعامل با برند کلیدی است
دریافت خبرنامه که بازاریابان به آن اعتماد دارند.
بازدیدکنندگان بیشتر از پیام شما را از طریق ویدیو دریافت می کنند
اگر تا به حال ضبطهای Hotjar از بازدیدکنندگان وبسایت خود را مشاهده کردهاید، احتمالاً مشاهده کردهاید که اکثریت قریب به اتفاق تیترها را مرور میکنند و چند پاراگراف انتخابی را میخوانند.
آنها تقریباً مطمئناً اطلاعاتی را که برای شما مهم است که به آنها تحویل دهید از دست می دهند.
تقریباً معمول نیست که شخصی یک ویدیوی YouTube را مشاهده کند.
هنگامی که یاد گرفتید چگونه توجه آنها را جلب کنید و آنها را حفظ کنید، آنها به آنچه شما می گویید گوش می دهند.
داده ها در این مورد چه می گویند؟
اولین تمایل تیم ما مقایسه تعامل به موقع مقالات قبل و بعد از افزودن ویدیوها بود.
(این مقاله بیشتر در مورد تولید محتوای تازه از ویدیو است، نه تقویت وبلاگهای موجود با محتوای ویدیویی، اما معمولاً اولین قدمی است که ما هنگام انتقال به استراتژی ویدیو اول برمیداریم.)
مشکل این روش این است که برای بازدیدکنندگانی که روی ویدیو کلیک کرده و محتوا را در یوتیوب مشاهده کرده اند حساب نمی شود.
ما از مردم میخواهیم که این کار را انجام دهند، زیرا احتمال اشتراک آنها یا نمایش ما در صفحه «برای شما» را افزایش میدهد، اما میانگین مدت بازدید شما در GA4 را تغییر میدهد.
تمایل دوم ما این بود که مدت زمان بازدید از ترافیکی را که از YouTube می آمد با ترافیک جستجوی ارگانیک مقایسه کنیم.
اساساً، ما رفتار شخصی را مشاهده می کنیم که 2 تا 20 دقیقه را صرف مشاهده ویدیوها در YouTube کرده است و می بینیم که چگونه با بقیه محتوای وب سایت ما تعامل داشته است.
این گزارش از GA4 شرکت ما است:
همانطور که می بینید، میانگین بازدید از یوتیوب تقریبا دو برابر بیشتر از بازدید از جستجوی ارگانیک طول می کشد.
گفتگوهای من با سرنخ ها این را تایید می کند. مشتریان بالقوه ای که محتوای ویدیویی را مشاهده کرده اند با کسانی که به سادگی از صفحات خدمات و وبلاگ ها بازدید کرده اند کاملاً متفاوت هستند.
تجربه ما با مشتریان در این مورد چه می گوید؟
“خیلی عجیب است که در حال حاضر با شما صحبت می کنم، من فقط شش ساعت پیش شما را روی صفحه نمایشم تماشا می کردم.”
“من از قبل می دانم که شما چه کار می کنید و آن را دوست دارم. هزینه آن چقدر است و اگر با شما کار کنیم، چه زمانی می توانیم شروع کنیم؟
من همیشه سئوکارها و برادران ارزهای دیجیتال بازاریابی را دیدهام، اما میتوانم بگویم که شما مردی مستقیم از جرسی هستید که میتوانم به او اعتماد کنم.»
احتمالاً میتوانم دوجین نقل قول از تماسهای اکتشافی در دو سال گذشته به شما بدهم.
این هرگز در طول تماس با افرادی که ما را از طریق وبلاگ ما کشف کردند اتفاق افتاد.
اساساً، جریان پنهانی “آیا شما یک کلاهبردار هستید یا کسی که نمی داند چه کار می کند؟” پس از 25 دقیقه تماشای ویدیوهای YouTube شما از بین می رود.
من همچنین دیده ام که خط لوله ما در دوره هایی که خروجی ویدیوی ما به دلایلی متوقف می شود، سبک شده است.
فیلم ها را می توان راحت تر از وبلاگ ها تغییر کاربری داد
من هدفگذاری مجدد محتوا را به دلیلی ماندگار میکنم: در حالی که بیشتر بازاریابان آن را بهترین مزیت این استراتژی میدانند، آنقدرها هم که به نظر میرسد ساده نیست.
جلب مشارکت در ویدیوی پست شده در لینکدین یا حلقه های اینستاگرام که قرار است از طریق جستجوی ارگانیک در گوگل یا یوتیوب کشف شود، آسان نیست.
آن را است یافتن قطعاتی از محتوای ویدیویی طولانی مدت خود که به عنوان محتوای کوتاه مستقل کار می کنند ممکن است، اما وسوسه تنبلی و عدم تطبیق صحیح آن با پلتفرم بسیار زیاد است.
اگر سعی کنید این ویدیو را برای پلتفرم های دیگر تغییر دهید، عالی است.
اما مطمئن باشید که می دانید چه کاری انجام می دهید. اگر این کار را اشتباه انجام دهید، ممکن است مخاطبان خود را آزار دهید و به بقیه تلاش های رسانه های اجتماعی خود آسیب بزنید.
کاوش عمیق تر: راهنمای ایجاد ویدیوهای رسانه های اجتماعی (برای جستجو و فراتر از آن)
نویسندگان مشارکت کننده برای ایجاد محتوا برای سرزمین موتورهای جستجو دعوت می شوند و به دلیل تخصص و کمک به جامعه جستجو انتخاب می شوند. همکاران ما تحت نظارت کارکنان تحریریه کار می کنند و مشارکت ها از نظر کیفیت و ارتباط با خوانندگان ما بررسی می شوند. نظراتی که بیان می کنند، نظر خودشان است.