آیا گوگل با منشن های بدون پیوند مانند لینک ها برخورد می کند؟

در یک پاتوق ساعات کاری دفتر سئو گوگل، شخصی از جان مولر، کارمند گوگل، درباره وضعیت مقالاتی که در مورد سایتش صحبت می‌کنند، پرسید، اما ذکر نام برند یا نام دامنه به سایت او مرتبط نیست. چیزی که او می‌خواست بداند این بود که آیا این ذکر نام دامنه و نام تجاری او می‌تواند نوعی سیگنال را منتقل کند.

پاسخ جان مولر واضح و بدون ابهام بود.

نام تجاری

شخصی که این سوال را می پرسد موضوع نام دامنه را مطرح می کند و اینکه آیا گوگل از آنها مشابه لینک ها استفاده می کند یا خیر.

او سناریوی خود را درباره سایت‌هایی توضیح داد که مقالاتی را منتشر می‌کنند که یک دامنه یا نام تجاری را ذکر می‌کنند اما به وب‌سایت‌های واقعی پیوند نمی‌دهند.

«…این اشاره‌ها می‌تواند در قالب یک نام تجاری باشد یا می‌تواند به شکل نام یک شخص نیز باشد.

… آیا گوگل هنوز هم می‌تواند آن نام‌ها، نام‌ها را تشخیص دهد و از آنجایی که آنها با شرکت مادر یا نام تجاری فعلی که با آن کار می‌کنند مرتبط بوده‌اند، این کار را انجام می‌دهد… نوعی تأثیر…

فقط به این دلیل که در جاهای دیگر از شما نام برده شده است اما به شما پیوند داده نشده است.”

این یا پیوند است یا نیست

مولر در پاسخ به این سؤال اساساً بیان کرد که نام تجاری یک پیوند نیست، بنابراین مانند یک پیوند با آن برخورد نمی شود.

جان مولر از گوگل پاسخ داد:

منظورم این است که… اول از همه، اگر هیچ پیوندی به صفحات شما وجود ندارد، در واقع پیوندی در آنجا نیست.

بنابراین چیزی نیست که ما ببینیم، به نوعی شبیه، اوه، این یک پیوند نیمی است که ارزش ذکر یا چیزی شبیه به آن را دارد.

اساساً هیچ پیوندی وجود ندارد، بنابراین هیچ سیگنالی مانند هر پیوند معمولی در آنجا عبور نمی کند.

بنابراین، به نظر من، این اولین چیزی است که باید در نظر داشت.

این بدان معنا نیست که … نوعی … این ذکرها بد هستند یا باید از آنها اجتناب کنید یا هر چیز دیگری.

این واقعاً درست است، ما با اینها به عنوان پیوند رفتار نمی کنیم.

و این در مورد آن است.

و این چیزی است که ممکن است کاربران آن ذکر را انتخاب کنند و سایت شما را جستجو کنند و به هر حال به سایت شما بروند.

اما این یک لینک به سایت شما نیست.

بنابراین از این منظر، بسیار متفاوت است.

من آنها را در یک دسته قرار نمی دهم.»

هیچ سیگنالی از نام تجاری عبور نمی کند

جان مولر بسیار واضح بود که اگر سایتی از یک نام تجاری یا دامنه وب سایت نام می برد، گوگل آن را به عنوان یک پیوند در نظر نمی گیرد.

پاسخ او واضح و بدون ابهام بود:

“در اصل، هیچ پیوندی وجود ندارد، بنابراین هیچ سیگنالی وجود ندارد…”

این بدان معناست که اگر سیگنالی ارسال نشود، مشابه یک لینک، تأثیر رتبه‌بندی صفر دارد.

نقل قول

آیا ذکرهای بدون پیوند به عنوان پیوند به حساب می آیند؟

ساعت 46:27 دقیقه تماشا کنید