آیا هوش مصنوعی مولد باعث صرفه جویی در زمان در PPC می شود؟

Generative AI یک تغییر دهنده بازی برای بازاریابان PPC است که تعداد زیادی برنامه کاربردی منحصر به فرد را ارائه می دهد. از زمان انتشار ChatGPT، هوش مصنوعی به موضوع داغ بحث تبدیل شده است.

اما آیا می توان از هوش مصنوعی مولد برای صرفه جویی در زمان استفاده کرد، یا این ابزار دیگری است که نویز را به گردش کار ما اضافه می کند؟

این مقاله مزایای بالقوه صرفه جویی در زمان هوش مصنوعی مولد در PPC را بررسی می کند و چگونگی استفاده از این فناوری را به نفع خود توضیح می دهد.

چگونه هوش مصنوعی مولد می تواند وظایف PPC را ساده کند

هوش مصنوعی مولد به متخصصان PPC فرصت‌های بی‌پایانی برای صرفه‌جویی در زمان ارائه می‌کند، به ویژه در موارد استفاده زیر.

تقسیم بندی کلمات کلیدی

یک کار رایج در PPC تقسیم کلمات کلیدی به گروه های تبلیغاتی متمایز است. ابزارهای چت ربات هوش مصنوعی می‌توانند این فرآیند را ساده‌تر کنند و به‌سرعت فهرست‌هایی از ۱۰۰۰ کلمه کلیدی را مدیریت کنند.

می‌توانید با یک فرمان ساده در چند ثانیه نتایج ایجاد کنید، در غیر این صورت در ساعت‌هایی که صرف گروه‌بندی کلمات کلیدی معنایی می‌شوید، صرفه‌جویی می‌کنید.

ایجاد کپی آگهی

با معرفی تبلیغات RSA، تبلیغ کنندگان باید 15 عنوان و 4 توضیحات بنویسند. ارائه ایده های منحصر به فرد می تواند بسیار وقت گیر باشد، به خصوص زمانی که این کار باید بیش از 20 تا 30 گروه تبلیغاتی مختلف تکرار شود.

با استفاده از ربات‌های چت هوش مصنوعی، این کار می‌تواند بسیار سریع‌تر انجام شود، و زمان طوفان فکری مورد نیاز برای ارائه تغییرات مختلف برای هر تبلیغ را حذف می‌کند.

ساده سازی ارتباطات

برای کارشناسان جستجوی پولی، ارتباطات مؤثر و رهبری فکری به اندازه ایجاد کمپین هایی که باعث رشد کسب و کار می شوند مهم است. هوش مصنوعی مولد می تواند ارتباطات را ساده کند.

اکثر افرادی که با کارشناسان کار کرده اند چالش توضیح موضوعات PPC را برای کسانی که متخصص موضوع نیستند درک می کنند. ایمیل ها زمانی موثرتر هستند که مختصر و خوانا باشند.

استفاده از هوش مصنوعی برای ایجاد ایمیل‌های مختصر برای مدیران، برای متخصصان PPC که ساده‌سازی پاسخ‌های پیچیده را چالش برانگیز می‌دانند، صرفه‌جویی در زمان داشته است.

گزارش دهی خودکار

هوش مصنوعی مولد می‌تواند ایجاد گزارش‌های عملکرد را خودکار کند، معیارها و بینش‌های کلیدی را برجسته کند. این به مدیران PPC اجازه می دهد تا به جای صرف ساعت ها برای جمع آوری گزارش ها، بر تفسیر داده ها و تصمیم گیری استراتژیک تمرکز کنند.

تجزیه و تحلیل پیش بینی کننده

ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی می توانند داده های تاریخی را تجزیه و تحلیل کنند و در مورد عملکرد آینده پیش بینی کنند و به بازاریابان PPC کمک کنند تا تصمیمات آگاهانه تری بگیرند.

این باعث صرفه جویی در زمان و منابعی می شود که در غیر این صورت صرف تجزیه و تحلیل دستی داده ها می شود. یکی از این ابزارها در گوگل ادز Performance Planner است.

نمونه ای از برنامه ریز عملکرد در یک حساب تبلیغاتی.آیا هوش مصنوعی مولد باعث صرفه جویی در زمان در PPC می شود؟
نمونه ای از برنامه ریز عملکرد در حساب Google Ads.

بینش خودکار

ابزارهایی مانند Optmyzr دارای عملکرد یکپارچه ربات چت است که به کاربران امکان می دهد به راحتی در مورد مسائلی مانند “چرا برداشت ها کاهش یافت؟” پرس و جو کنند.

ربات چت به سرعت پاسخ هایی را ارائه می دهد و در زمانی که کاربران برای بررسی این تغییرات صرف می کنند، صرفه جویی می کند.

تولید محتوا

تبلیغ‌کنندگان جستجوی پولی اغلب بر تولید محتوا برای تبلیغات تمرکز می‌کنند، اما بازاریابان همچنین باید تولید محتوا برای وبلاگ‌ها، کاغذهای سفید و پست‌های رسانه‌های اجتماعی را در اولویت قرار دهند.

این ابزارها برای ایجاد تجارت و تعامل با جامعه PPC به ویژه برای آژانس های PPC ضروری هستند.

یادداشت های جلسه و وظایف اداری

هوش مصنوعی مولد مزایای قابل توجهی در صرفه جویی در زمان ارائه می دهد، به ویژه برای کارهای اداری. امروزه استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی برای یادداشت برداری در جلسات رایج شده است.

یکی دیگر از استراتژی‌های مؤثر، ضبط یک جلسه، دانلود متن و سپس استفاده از ربات چت برای ایجاد خلاصه‌ای از جلسه است.

عمیق تر حفاری کنید: 7 روش برای استفاده از هوش مصنوعی مولد در PPC


چالش های استفاده از هوش مصنوعی مولد در PPC

مانند هر تکنولوژی صرفه جویی در زمان، محدودیت ها و چالش هایی با هوش مصنوعی و PPC مولد وجود دارد.

کیفیت و کمیت داده ها

اثربخشی هوش مصنوعی مولد به طور قابل توجهی به کیفیت و حجم داده های آموزشی بستگی دارد.

دستیابی به نتایج دقیق مستلزم داده‌های قابل توجه و باکیفیت است که می‌تواند برای کسب‌وکارهای کوچک‌تر که به استراتژی‌های قیمت‌گذاری هوشمند یا ابزارهای تحلیل پیش‌بینی‌کننده مانند Google Performance Planner فکر می‌کنند چالش‌برانگیز باشد.

بدون داده های کافی، این ابزارهای هوش مصنوعی ممکن است به طور مؤثر یا اصلاً کار نکنند.

علاوه بر این، اطمینان از اینکه تبدیل ها به درستی تنظیم و عملیاتی شده اند برای حفظ کیفیت داده ها بسیار مهم است.

کمبود خلاقیت

در حالی که هوش مصنوعی مولد می تواند با تولید نسخه تبلیغاتی و محتوا در زمان صرفه جویی کند، ممکن است در مقایسه با محتوای ساخته شده توسط انسان فاقد خلاقیت و اصالت باشد.

تبلیغ‌کنندگان باید هنگام تکیه بر محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی احتیاط کنند، زیرا ممکن است با مخاطبان هدف به خوبی طنین‌انداز نشود یا احساسی به نظر برسد.

Ameet Khabra، صاحب Hop Skip Media، این بینش را در مورد هوش مصنوعی و خلاقیت به اشتراک گذاشت:

  • اولین پاسخ واضح این است که هوش مصنوعی فاقد زمینه است و در ورودی هایی که به آن می دهیم محدود است. هوش مصنوعی فقط می تواند تا جایی که ما فکر می کردیم (زمان گذشته) فکر کند زیرا نمی تواند فراتر از آن پیش رود.

آلیسون دیتمر، یک استراتژیست محتوا و نویسنده، نیز هوش مصنوعی و خلاقیت را ارزیابی کرد و اظهار داشت:

  • وقتی نوبت به خلاقیت و آل می‌رسد، نمی‌توانید انتظار داشته باشید که ایده‌های واقعاً جدیدی را از خود آل ببینید. بله، به متراکم کردن و سازماندهی مطالبی که به صورت آنلاین می ریزد کمک می کند، اما به روش «ایده جدید» نوآورانه نیست.
  • جایی که به خلاقیت کمک می کند، تبدیل شدن به ابزار طوفان فکری است که به ما به عنوان انسان کمک می کند لحظات “آها” خود را داشته باشیم. انسان‌ها همچنان خالقان اصلی هستند.»

نظارت انسانی

در حالی که هوش مصنوعی مولد می تواند بسیاری از وظایف را خودکار کند، نظارت انسانی هنوز برای اطمینان از دقت و اثربخشی نتایج ضروری است.

تبلیغ کنندگان باید به طور منظم عملکرد ابزارهای هوش مصنوعی را نظارت و بررسی کنند تا مطمئن شوند که آنها با اهداف و مقاصد خود همسو هستند.

هریسون جک هب، کارشناس جستجوی پولی و صاحب آژانس، تاکید کرد که هوش مصنوعی همیشه به نظارت نیاز دارد، به خصوص با بودجه های کمتر. او مناقصه هوشمند را نمونه ای از هوش مصنوعی در PPC می داند.

  • “من فکر می کنم که همیشه به نظارت انسانی نیاز دارد، به ویژه در مورد بودجه های پایین تر، اما آنچه که این روند به نظر می رسد به طور چشمگیری تکامل می یابد و ادامه می دهد.”

دغدغه های اخلاقی

مانند هر نوع هوش مصنوعی، نگرانی هایی در مورد پیامدهای اخلاقی استفاده از هوش مصنوعی مولد در PPC وجود دارد.

تبلیغ‌کنندگان باید به سوگیری‌ها و تبعیض‌های بالقوه‌ای که ممکن است از الگوریتم‌های یادگیری ماشینی ناشی می‌شود، توجه داشته باشند و اقداماتی را برای کاهش این مشکلات انجام دهند.

مسائل مربوط به حریم خصوصی

چالش دیگر با استفاده از هوش مصنوعی مولد در PPC، پتانسیل مسائل مربوط به حریم خصوصی است. با چت‌بات‌ها و سایر ابزارهای هوش مصنوعی که داده‌ها را جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل می‌کنند، خطر اشتراک‌گذاری اطلاعات شخصی یا حساس بدون اطلاع یا رضایت کاربر وجود دارد.

تبلیغ کنندگان باید حفاظت از حریم خصوصی کاربران و اطمینان از رعایت مقررات مربوطه را در اولویت قرار دهند.

هوش مصنوعی مولد در PPC: مزایا و محدودیت‌های صرفه‌جویی در زمان

هوش مصنوعی مولد وعده‌های بسیار زیادی برای صرفه‌جویی در زمان در PPC دارد، از خودکارسازی تبلیغات و ایجاد کمپین تا ساده‌سازی ارتباطات و تلاش‌های رهبری فکری.

در حالی که هوش مصنوعی مولد یک گلوله جادویی نیست، ادغام آن در گردش‌های کاری PPC می‌تواند باعث صرفه‌جویی در زمان شود و به تیم‌های PPC و تبلیغ‌کنندگان این امکان را می‌دهد تا بر آنچه واقعاً مهم است تمرکز کنند – نتایج حاصل و ارائه ارزش با استفاده از PPC.

برای کسانی که به دنبال پیشرو بودن در چشم انداز رقابتی بازاریابی دیجیتال هستند، پذیرش هوش مصنوعی مولد تنها یک گزینه نیست. این یک ضرورت است آینده PPC اینجاست و از هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کند.

عمیق تر حفاری کنید: تبلیغات هوش مصنوعی و گوگل: آینده چیست؟

نویسندگان مشارکت کننده برای ایجاد محتوا برای سرزمین موتورهای جستجو دعوت می شوند و به دلیل تخصص و کمک به جامعه جستجو انتخاب می شوند. همکاران ما تحت نظارت کارکنان تحریریه کار می کنند و مشارکت ها از نظر کیفیت و ارتباط با خوانندگان ما بررسی می شوند. نظراتی که بیان می کنند، نظر خودشان است.

Source link