آیا هایفنس در نام دامنه برای Google مناسب است؟

در پاتوق ساعات اداری Google SEO ، جان مولر پاسخ داد که آیا انتخاب نام دامنه با خط تیره درست است یا خیر.

وی گفت که انتخاب دامنه ای مانند آن کاملاً خوب است. اما او همچنین گفت که کلمات کلیدی در نام دامنه بیش از حد ارزیابی شده است.

کلمات کلیدی در نام دامنه

این ایده وجود دارد که داشتن کلمات کلیدی در نام دامنه به رتبه بندی بهتر سایت کمک می کند.

در روزهای اولیه سئو حقیقت ارزش کلمات کلیدی در دامنه ها وجود داشت. دامنه های پارک شده (دامنه های غنی از کلمات کلیدی بدون محتوا و فقط تبلیغات) مجاز به رتبه بندی در نتایج جستجو هستند.

اما گوگل این وضعیت را در سال 2011 تغییر داد.

طبق یک پست وبلاگ Google که به دامنه های کلمات کلیدی پارک شده اشاره کرده است:

“این یک الگوریتم جدید برای تشخیص خودکار دامنه های پارک شده است. دامنه های پارک شده سایت های نگهدارنده مکان با محتوای کم نظیر برای کاربران ما هستند و اغلب فقط با تبلیغات پر می شوند. در بیشتر موارد ، ما ترجیح می دهیم آنها را نشان ندهیم. “

برخی می گویند وقتی افراد به سایت پیوند می دهند متن لنگر در دامنه به شما کمک می کند. اما این واقعاً درست نیست. وقتی کسی با یک نام دامنه پیوند می خورد که به عنوان پیوند متنی لنگر محاسبه نمی شود.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

جان مولر از گوگل در مورد URL ها به عنوان لنگر متن در یک پاتوق دیگر موارد زیر را گفت:

“… در آن شرایط ما با آن URL به عنوان متن لنگر رفتار می کنیم.

از آنچه من فهمیدم ، سیستم های ما سعی می کنند این موضوع را تشخیص دهند و خوب می گویند ، این فقط یک URL است که پیوند داده شده است ، نه اینکه لنگر ارزشمندی در اینجا وجود داشته باشد.

بنابراین می توانیم این را به عنوان یک پیوند در نظر بگیریم اما واقعاً نمی توانیم از آن متن لنگر برای موارد خاصی استفاده کنیم.

بنابراین از این دیدگاه این یک پیوند عادی است اما ما هیچ زمینه ای در آنجا نداریم. “

آیا استفاده از نام دامنه Hyphenated اشکالی ندارد؟

شخصی که این س askingال را می پرسد فقط می خواهد بداند انتخاب نام دامنه با خط تیره درست است یا خیر.

آنها نمی پرسیدند که آیا یک مزیت رتبه بندی وجود دارد؟ اما جان مولر از گوگل در این باره نیز بحث می کند.

سوال:

“آیا انتخاب نام دامنه با دو خط خط مشکلی ندارد؟

یا یک خط بهتر است یا باید از خط تیره کاملاً اجتناب کرد؟ “

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

جان مولر از گوگل پاسخ داد:

“به شما بستگی دارد.

هرچه فکر می کنید منطقی است.

برخی از وب سایت ها دارای خط خط هستند ، برخی دیگر ندارند.

الگوریتم گوگل به دنبال خط خط نیست

مولر در ادامه اشاره کرد که تا آنجا که می داند ، الگوریتم گوگل به دنبال این نیست که آیا یک نام دامنه در آن یک خط تیره دارد یا نه.

مولر در مورد خط تیره و الگوریتم اظهار داشت:

“من فکر نمی کنم چیزی در الگوریتم های ما به طور خاص به دنبال خط تیره در نام دامنه باشد.”

نام دامنه ها را با خط تیره آزمایش کنید

جان مولر از گوگل با بیان اینکه عمل افزودن کلمات کلیدی در دامنه ها بسیار ارزشمند است ، پیگیری می کند.

این ممکن است برای اهداف رتبه بندی باشد.

اما از نظر تبدیل ، ممکن است بخواهید کمی آزمایش کنید تا ببینید آیا افراد بیشتری نسبت به دامنه ای با مارک که حاوی کلمه کلیدی نیست ، دامنه ای را با کلمات کلیدی در آن تبدیل می کنند یا خیر.

تا آنجا که یک نام دامنه در آن وجود دارد ، مانند هر مورد دیگر ، آن را با افرادی که احتمالاً علاقه مند به نوع خاصی از سایت هستند آزمایش کنید تا ببینید برداشت آنها از نام دامنه های خط دار چیست.

مسلماً ، خط تیره باعث می شود نام دامنه نامناسب و اسپم به نظر برسد. اما این ممکن است درک بازدیدکنندگان سایت از آن طرف هیئت مدیره نباشد.

کلمات کلیدی در دامنه ها بیش از حد ارزیابی می شوند

این چیزی است که جان مولر گفت:

“جنبه فقط قرار دادن کلمات کلیدی در نام دامنه ، من فکر می کنم که به نوعی بیش از حد ارزیابی شده به این معنا که … من نمی دانم … الگوریتم های جستجوی ما سعی می کنند کیفیت و ارتباط یک وب سایت را به طور کلی درک کنند.

و نام دامنه در واقع قوی ترین عامل در آنجا نیست.

بنابراین این چیزی است … اگر می خواهید به دامنه ای بروید و فقط کلمات کلیدی را در آنجا اضافه کنید ، حدس من این است که کل انتقال به یک قسمت دامنه جدید بسیار پیچیده تر خواهد بود و باعث ایجاد مشکلات بیشتر از هر ارزشی می شود فقط داشتن یک کلمه کلیدی اضافی در دامنه.

بنابراین سعی می کنم از انجام این کار جلوگیری کنم.

اما بازهم مربوط به خط تیره یا موارد مشابه نیست.

واقعاً دقیقاً مانند این است ، آیا باید یک کلمه کلیدی به نام دامنه خود اضافه کنم یا نه؟ “

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

آیا باید از نام دامنه های Hyphenated استفاده کنید؟

نام دامنه هایپنوتیک یک تاکتیک مدرسه قدیمی بود که سالها پیش از افتادن خارج شد زیرا از نظر رتبه بندی هیچ مزیتی حاصل نمی شد و این تصور که خط تیره یک سایت را ناخواسته به نظر می رساند.

اما گاهی اوقات هرگز نباید احساس بازدیدکنندگان سایت درباره چیزی را بیش از حد ارزیابی کرد. گاهی اوقات آنچه مردم با آن مشکلی ندارند می تواند تعجب آور باشد.

آیا نام دامنه های پیوسته مزیتی دارد؟ آخرین باری که شما یک رتبه نام دامنه با خط تیره دیدید چه زمانی بود؟

استناد

مقاله Google را بخوانید و توجه داشت دامنه های پارک شده را پایین آورده اند:
نکات برجسته کیفیت جستجو: سری جدید ماهانه در مورد تغییرات الگوریتم

آیا باید از خط تیره در نام دامنه خودداری کرد؟
پاسخ جان مولر به س questionال را در علامت دقیقه 41:30 مشاهده کنید

https://www.youtube.com/watch؟v=H9QNcHy85Nk