آیا علم می تواند از ارتباطات مبتنی بر هوش مصنوعی سود ببرد؟ این مطالعه می گوید که می تواند

کار فعلی پتانسیل هوش مصنوعی مولد را برای ساده‌سازی ارتباطات علمی، افزایش اعتماد عمومی به دانشمندان و افزایش مشارکت در درک علم بررسی می‌کند. شواهد نشان می‌دهد که در حالی که خلاصه‌های غیرمستقیم یک مجله علمی عمومی، PNAS، از نظر زبانی ساده‌تر از خلاصه‌های علمی هستند، میزان تفاوت بین این متون می‌تواند بزرگ‌تر و بهبود یابد. هوش مصنوعی مولد به ساده‌تر و قابل دسترس‌تر کردن متون علمی در مقایسه با نسخه‌های نوشته شده توسط انسان از چنین خلاصه‌هایی کمک کرد. بنابراین، این مقاله با توجه به چالش‌های فعلی سواد علمی و قطع ارتباط بین جوامع علمی و عموم قابل توجه است – هوش مصنوعی در واقع در برقراری ارتباط مانند یک انسان (یا قصد نوشتن ساده) بهتر از انسان است (42، 48). همانطور که کار قبلی نشان می دهد، کاهش اعتماد به دانشمندان و مؤسسات علمی، که توسط موانع ارتباطی پیچیده تشدید می شود، نیازمند راه حل های ابداعی است که مقیاس پذیر و نسبتاً ارزان هستند. مواردی که در اینجا ارائه می شوند، به ویژه از طریق هوش مصنوعی مولد، نشان دهنده یک مسیر بالقوه به سوی ارتباطات علمی ساده تر، قابل دسترس تر و بهبود یافته است.

این داده ها بر اساس مجموعه ای از تحقیقات روانی موجود هستند و پشتیبانی تجربی برای این فرضیه ارائه می دهند که …

Source link