آیا سئوکارها تمایلی به گفتن “نمی دانم” ندارند؟

مارتین اسپلیت، مدافع توسعه‌دهندگان گوگل، معتقد است که متخصصان سئو وقتی چیزی را نمی‌دانند، تمایلی به اعتراف ندارند، که باعث ایجاد اصطکاک با توسعه‌دهندگان می‌شود.

این موضوع در یک بحث در آخرین قسمت گوگل مطرح شد سئو و توسعه دهندگان سری ویدیویی

Splitt توسط Jenn Mathews، مدیر SEO در Github، برای بحث در مورد اینکه چگونه متخصصان سئو و توسعه دهندگان وب می توانند بهتر یکدیگر را درک کنند و با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، همراه شده است.

یکی از راه‌هایی که سئوکاران و توسعه‌دهندگان می‌توانند روابط کاری خود را بهبود بخشند، این است که سئوکاران می‌توانند وقتی چیزی را نمی‌دانند، راحت‌تر اعتراف کنند.

او می‌گوید که معمولاً توسعه‌دهندگان می‌گویند «نمی‌دانم» و آماده یادگیری چیزهای جدید از طریق آزمایش هستند.

اسپلیت می گوید، با این حال، به ندرت این کلمات را از یک متخصص سئو می شنویم.

چرا اینطور است؟

ماتیوس بینش خود را به عنوان یک مدیر سئو به اشتراک می گذارد و اسپلیت را به این واقعیت آگاه می کند که متخصصان سئو باید دائماً در حالت تدافعی باشند.

متخصصان سئو همیشه باید از کار خود دفاع کنند

ماتیوس توضیح می دهد که کار متخصصان سئو به طور مداوم زیر سوال می رود.

این آنها را در حالت تدافعی قرار می دهد و گفتن “نمی دانم” فقط به بررسی دقیق تر منجر می شود.

ماتیوس می گوید:

سئوها دائماً مورد سؤال قرار می گیرند، بنابراین به نقطه ای می رسد که تقریباً به نوعی در حالت دفاعی قرار می گیریم. وقتی از ما سوالی می‌پرسند، یا اینکه این کار چگونه کار می‌کند، یا اگر این کار را انجام دهیم نتیجه چه می‌شود، برای ما سخت است که بگوییم “نمی‌دانم” فقط به همین دلیل. زیرا ما دائماً تحت نظر هستیم یا دائماً مورد سؤال قرار می گیریم.

چیزی که من معمولا به سایر سئوکاران می گویم این است که گفتن “نمی دانم” اشکالی ندارد زیرا [developers] گاهی اوقات می‌گویند «نمی‌دانم».

یا، اگر با گفتن «نمی‌دانم» راحت نیستید، می‌توانید پیشنهاد کنید همه چیز را با هم آزمایش کنید تا ببینید چه اتفاقی می‌افتد.

این رویکرد نه تنها اصطکاک بین SEO و توسعه دهنده را کاهش می دهد، بلکه به هر دو طرف کمک می کند اگر راه اندازی آن طور که انتظار می رود نتیجه ندهد.

ماتیوس ادامه می دهد:

وقتی چیزهایی را راه‌اندازی می‌کنیم، و آنها می‌گویند «چطور کار نمی‌کند»، به‌جای اینکه بخواهیم بفهمیم کدام الگوریتم به ما اجازه رتبه‌بندی نمی‌دهد، گفتن «نمی‌دانم» و «بیا تلاش کنیم» اشکالی ندارد. چیز دیگری و ادامه دهید. اما این برای سئوکاران بسیار دشوار است زیرا ما دائماً تحت نظارت هستیم.

متیوز اضافه می کند که همه افراد در یک سازمان تخصص متخصصان سئو را مورد بررسی قرار می دهند – از مدیریت، توسعه دهندگان و نویسندگان محتوا.

او درباره زمانی صحبت می کند که به یک نویسنده محتوا توصیه می کرد از یک کلمه کلیدی خاص استفاده کند تا یک صفحه وب بتواند برای آن کلمه کلیدی رتبه بندی کند.

نویسنده به جای این که نصیحت او را بپذیرد، عقب نشینی کرد، زیرا آنها ترجیح دادند از کلمه دیگری استفاده کنند. ظاهراً اهمیت استفاده از کلمات کلیدی در کپی را درک نمی کند.

در حالی که گفتن «نمی‌دانم» ممکن است به یک رابطه کاری روان‌تر منجر شود، اما اگر افراد درون سازمانی به تخصص یک متخصص سئو اعتماد بیشتری داشته باشند، کمک خواهد کرد.

این تنها یکی از بسیاری از نکاتی است که در ویدیوی جدید گوگل مورد بحث قرار گرفته است که می توانید آن را در زیر به طور کامل تماشا کنید:


تصویر ویژه خسرو/شاتراستوک