آیا خط تیره در نام دامنه برای Google مناسب است؟

جان مولر در یک پاتوق ساعات اداری Google SEO پاسخ داد که آیا انتخاب نام دامنه خط دار مناسب است یا خیر.

او گفت که انتخاب دامنه ای از این قبیل بسیار خوب است. اما او همچنین گفت که کلمات کلیدی در نام دامنه بیش از حد ارزیابی شده است.

کلمات کلیدی در نام دامنه

این ایده وجود دارد که داشتن کلمات کلیدی در نام دامنه به رتبه بهتر سایت کمک می کند.

در روزهای اولیه SEO ، ارزش کلمات کلیدی در دامنه ها حقیقت داشت. دامنه های پارک شده (دامنه های غنی از کلمات کلیدی بدون محتوا و فقط تبلیغات) مجاز به رتبه بندی در نتایج جستجو بودند.

اما گوگل آن را در سال 2011 تغییر داد.

طبق یک پست وبلاگ گوگل که به دامنه های کلید واژه پارک شده اشاره کرده است:

این یک الگوریتم جدید برای تشخیص خودکار دامنه های پارک شده است. دامنه های پارک شده سایت هایی هستند که محتوای منحصر به فردی برای کاربران ما ندارند و اغلب فقط با تبلیغات پر می شوند. در بیشتر موارد ، ما ترجیح می دهیم آنها را نشان ندهیم. “

برخی می گویند وقتی افراد به سایت پیوند می دهند ، متن لنگر در دامنه کمک می کند. اما این حقیقت ندارد. هنگامی که شخصی با نام دامنه ای پیوند می دهد که به عنوان پیوند متنی در نظر گرفته نمی شود.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

جان مولر ، گوگل ، موارد زیر را در مورد URL ها به عنوان تکیه گاه در یک hangout دیگر بیان کرد:

“… در آن شرایط ما با آن آدرس اینترنتی به عنوان متن لنگر رفتار می کنیم.

از آنچه من درک می کنم ، سیستم های ما سعی می کنند این را تشخیص دهند و خوب می گویند ، این فقط یک URL است که پیوند داده شده است ، اینطور نیست که یک لنگر ارزشمند در اینجا وجود داشته باشد.

بنابراین ما می توانیم این را به عنوان پیوند در نظر بگیریم ، اما نمی توانیم از آن لنگر متن برای موارد خاصی استفاده کنیم.

بنابراین از این نظر این یک پیوند معمولی است اما ما هیچ زمینه ای در آنجا نداریم. “

آیا استفاده از نام دامنه خط دار مناسب است؟

شخص س askingال کننده فقط می خواهد بداند که آیا انتخاب نام دامنه خط دار مناسب است یا خیر.

آنها نمی پرسیدند که آیا مزیت رتبه بندی وجود دارد یا خیر. اما جان مولر گوگل در مورد آن نیز بحث می کند.

سوال:

آیا انتخاب نام دامنه با دو خط فاصله مناسب است؟

یا آیا یک خط فاصله بهتر است یا باید از خط تیره به طور کامل اجتناب شود؟ “

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

جان مولر گوگل پاسخ داد:

“به شما بستگی دارد.

هرچه فکر می کنید منطقی است.

برخی از وب سایت ها دارای خط فاصله هستند ، برخی دیگر ندارند. ”

الگوریتم گوگل به دنبال خط تیره نیست

مولر در ادامه اشاره کرد که تا آنجا که می داند ، الگوریتم گوگل به دنبال این نیست که آیا نام دامنه خط فاصله دارد یا خیر.

مولر در مورد خط تیره و الگوریتم اظهار داشت:

“من فکر نمی کنم چیزی در الگوریتم های ما به طور خاص برای خط تیره در نام دامنه باشد.”

نام دامنه را با خط تیره آزمایش کنید

جان مولر از گوگل در ادامه اظهار می دارد که روش افزودن کلمات کلیدی در دامنه ها بیش از حد ارزیابی شده است.

این ممکن است برای اهداف رتبه بندی صادق باشد.

اما از نظر تبدیل ، ممکن است بخواهید کمی آزمایش کنید تا ببینید آیا افراد بیشتری در دامنه ای که کلمات کلیدی در آنها وجود دارد ، نسبت به دامنه مارک دار که کلمه کلیدی را شامل نمی شود ، تغییر می دهند یا خیر.

تا آنجا که نام دامنه ای با خط فاصله وجود دارد ، مانند هر چیز دیگری ، آن را با افرادی که احتمالاً به نوع خاصی از سایت علاقه مند هستند ، آزمایش کنید تا ببینید چه تصوری از نام دامنه خط دار دارند.

بدون شک ، خط تیره باعث می شود نام دامنه چسبناک و اسپم به نظر برسد. اما ممکن است این تصور بازدیدکنندگان سایت در سراسر جهان نباشد.

کلمات کلیدی در دامنه ها بیش از حد ارزیابی می شوند

در اینجا آنچه جان مولر گفت:

“به نظر می رسد که کلمات کلیدی را فقط در نام دامنه قرار دهید ، به این معنا که بیش از حد ارزیابی شده است … من نمی دانم … الگوریتم های جستجوی ما سعی می کنند کیفیت و ارتباط وب سایت را به طور کلی درک کنند.

و نام دامنه در واقع قوی ترین عامل در آنجا نیست.

بنابراین این چیزی است … اگر می خواهید به یک دامنه بروید و فقط کلمات کلیدی را در آنجا اضافه کنید ، حدس من این است که کل حرکت به یک قسمت دامنه جدید بسیار پیچیده تر خواهد بود و می تواند مشکلات بیشتری را نسبت به هر مقداری که از آن بدست می آورید ایجاد کند. فقط داشتن یک کلمه کلیدی اضافی در دامنه.

بنابراین من سعی می کنم از این کار اجتناب کنم.

اما باز هم به خط فاصله یا هر چیزی شبیه آن مربوط نمی شود.

واقعاً درست است ، آیا باید یک کلمه کلیدی به نام دامنه خود اضافه کنم یا نه؟ “

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

آیا باید از نام دامنه های خط دار استفاده کنید؟

نام دامنه خط دار یک تاکتیک قدیمی مدرسه بود که سالها پیش مورد توجه قرار نگرفت زیرا هیچ مزیتی از رتبه بندی آن وجود نداشت و تصور این که خط فاصله باعث می شود یک سایت اسپم به نظر برسد.

اما گاهی اوقات هرگز نباید احساس بازدید کنندگان سایت را نسبت به چیزی بیش از حد ارزیابی کرد. گاهی اوقات آنچه مردم با آن خوب هستند می تواند شگفت آور باشد.

آیا مزایایی برای نام دامنه وجود دارد؟ آخرین باری که رتبه دامنه خط دار مشاهده کردید کی بود؟

استناد

مقاله Google را بخوانید و توجه داشته باشید که دامنه های پارک شده را کاهش داده اند:
نکات برجسته کیفیت جستجو: سری ماهانه جدید در مورد تغییرات الگوریتم

آیا باید از خط تیره در نام دامنه اجتناب شود؟
تماشا کنید که جان مولر در دقیقه 41:30 دقیقه به این سال پاسخ می دهد

https://www.youtube.com/watch؟v=H9QNcHy85Nk