آیا برچسب های H1 و عنوان باید مطابقت داشته باشند؟

بنابراین اینطور نیست که برچسب عنوان یک کلیک را جلب کند. کار این است که بگوییم این همان چیزی است که در صفحه است.

اکنون عناصر عنوان (H1، H2، و غیره) مانند عناوین کوچک هستند، آنها توضیح می دهند که هر بخش از یک صفحه وب در مورد چیست. به جز عنوان اول، که معمولا H1 است (اما می تواند H2 باشد، برای گوگل مهم نیست).

عنوان اول توضیح مختصری از آنچه که صفحه وب در مورد آن است را برای بازدیدکننده‌ای از سایت ارائه می‌دهد که از قبل به طور کلی می‌داند که صفحه درباره چیست. بنابراین می توان گفت عنصر H1 به نوعی کمی خاص تر است.

مستندات رسمی W3C HTML برای H1 نحوه استفاده از H1 را بیان می کند:

گوگل از سرفصل ها و عناوین به عنوان منبع اطلاعاتی در مورد موضوع صفحه وب استفاده می کند. اما همچنین از آنها برای ایجاد پیوند عنوان استفاده می کند، عنوانی که در SERP ها نشان داده می شود. بنابراین اگر

عنصر نامناسب است، زیرا یک عبارت کلیدی محبوب دارد که سئوکار می خواهد برای آن رتبه بندی کند، اما توضیح نمی دهد که صفحه درباره چه چیزی است، گوگل تگ های عنوان را بررسی می کند و یکی از آن ها را به عنوان لینک عنوان استفاده می کند.

بیست سال پیش، قرار دادن عبارت کلیدی که می‌خواستید برای آن رتبه‌بندی کنید، در تگ عنوان اجباری بود. اما فاکتورهای رتبه‌بندی دیگر اینطور کار نمی‌کنند زیرا گوگل دارای پردازش زبان طبیعی، شبکه‌های عصبی، یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی است که به درک مفاهیم و موضوعات کمک می‌کند.

به همین دلیل است که تگ عنوان و تگ های عنوان مکان پارک کلمات کلیدی نیستند که می خواهید برای آنها رتبه بندی کنید. بهتر است از آنها برای توصیف صفحه به صورت کلی (عنصر عنوان) و کمی خاص تر (H1) استفاده شود.

قوانین گوگل برای پیوندهای عنوان

گری ایلیز از گوگل به اسنادی در مورد نحوه استفاده گوگل از عناوین و سرفصل ها برای تولید پیوندهای عنوان پیوند داد.

عناوین باید توصیفی و مختصر باشند. بله، از کلمات کلیدی استفاده کنید اما به یاد داشته باشید که عنوان باید به طور دقیق محتوا را توصیف کند.

دستورالعمل های گوگل توضیح می دهد:

«لینک‌های عنوان برای اینکه کاربران بینشی سریع از محتوای یک نتیجه و چرایی مرتبط بودن آن با جستارشان داشته باشند، بسیار مهم هستند. این اغلب اطلاعات اولیه ای است که مردم برای تصمیم گیری در مورد نتیجه کلیک کردن استفاده می کنند، بنابراین مهم است که از متن عنوان با کیفیت بالا در صفحات وب خود استفاده کنید.

از Boilerplate خودداری کنید

Boilerplate عبارتی است که در سراسر سایت تکرار می شود. معمولاً محتوای قالب است، مانند:

(نوع قانون) وکلا در (درج نام شهر)، (درج نام ایالت) – نام وب سایت

اسناد گوگل توصیه می کند که یک بازدید کننده بالقوه سایت باید بتواند بین صفحات مختلف با عناصر عنوان تمایز قائل شود.

این توصیه است:

«از متن تکراری یا بی‌درنگ در داخل خودداری کنید

عناصر. مهم است که متنی متمایز داشته باشید که محتوای صفحه را توصیف کند <title> عنصر برای هر صفحه در سایت شما.”

برندسازی در برچسب‌های عنوان

نکته مفید دیگر درباره برندسازی وب سایت است. گوگل توصیه می کند که صفحه اصلی مکان مناسبی برای ارائه اطلاعات اضافی در مورد سایت است.

گوگل این مثال را ارائه می دهد:

ExampleSocialSite، مکانی برای ملاقات و معاشرت افراد

اطلاعات اضافی در مورد سایت برای داشتن صفحات داخلی مناسب نیست زیرا زمانی که گوگل بیش از یک صفحه از وب سایت را رتبه بندی می کند، به نظر می رسد بسیار بد به نظر می رسد، به علاوه این نکته را در مورد آنچه که تگ عنوان در نظر گرفته شده است از دست می دهد.

گوگل توصیه می کند:

«…فقط نام سایت خود را در ابتدا یا انتهای هر کدام در نظر بگیرید

عنصر، از بقیه متن با یک جداکننده مانند خط فاصله، دو نقطه یا لوله مانند زیر جدا شده است:<br /> <title>ExampleSocialSite: برای یک حساب کاربری جدید ثبت نام کنید.

محتوایی که گوگل برای پیوندهای عنوان استفاده می کند

گوگل از محتوای زیر برای ایجاد لینک های عنوان استفاده می کند:

  • «محتوا در عناصر
  • عنوان تصویری اصلی در صفحه نشان داده شده است
  • عناصر سرفصل، مانند
  • محتوای دیگری که از طریق استفاده از درمان‌های سبک بزرگ و برجسته است
  • متن دیگر موجود در صفحه
  • لنگر متن در صفحه
  • متن درون پیوندهایی که به صفحه اشاره دارند
  • داده های ساختار یافته وب سایت”

غذای آماده:

  • گوگل عنصر عنوان را برای نمایش به عنوان پیوند عنوان انتخاب می کند. اگر مطابقت خوبی نداشته باشد، ممکن است از عنوان اول به عنوان پیوند عنوان در SERP استفاده کند. اگر به اندازه کافی خوب نیست، در جای دیگری از صفحه جستجو می کند.
  • از عنوان برای توصیف آنچه در صفحه به طور کلی در مورد آن است استفاده کنید.
  • سرفصل‌ها اساساً بخش «عناوین» هستند، بنابراین عنوان اول (یا H1) می‌تواند فرصتی برای توصیف موضوع صفحه به روشی دقیق‌تر از عنوان باشد تا خواننده مجبور شود شروع به خواندن یا خرید یا هر چیز دیگری کند. در حال تلاش برای انجام
  • همه سرفصل‌های یک صفحه وب با هم ارتباط کل صفحه را نشان می‌دهند، مانند فهرست مطالب.
  • عنصر عنوان می تواند به عنوان عملکردی مشابه عنوان یک کتاب غیرداستانی دیده شود.
  • عنوان اول بیشتر از عنوان در مورد موضوع صفحه است.

در دقیقه 10:46 به پرسش و پاسخ گوش دهید:

تصویر ویژه توسط شاتر استوک/خسرو

Source link