در یک نقطه مشخص، مشخص نمیشود که چه تعداد اعلان نیاز به کلیک روی تلفن شما دارند. همانطور که از خواب بیدار می شوید، مغز گیج شما سعی می کند آنچه را که شب گذشته هنگام چرت زدن توییت کرده اید را به خاطر بیاورد. برای به دست آوردن این لحظه گذرا از توجه و شکوه چه گفتید؟ سال گذشته چنین لحظه ای را تجربه کردم.
من برای منیفولد، یک پلتفرم بازارهای پیشبینی، کار میکنم که میزبان سوالاتی مانند «آیا TikTok مجبور به فروش خواهد شد؟» یا «چه زمانی GPT-5 منتشر خواهد شد؟». سپس کاربران روی این سؤالات شرط میبندند تا پول بازی به دست بیاورند و به رتبههای برتر صعود کنند. این بازار را قیمت گذاری می کند و احتمالات دقیقی را در مورد آینده ایجاد می کند.
یک شب، در حالی که منیفولد را برای اشتراکگذاری محتوا در شبکههای اجتماعی خود پیمایش میکردم، به طور تصادفی به بازاری برخوردم که کشف ابررساناهای دمای اتاق را پیشبینی میکرد. 17 درصد احتمال دارد که مطالعهای که اخیراً منتشر شده است که ادعا میکند چنین ابررسانایی را ایجاد کرده است، تکرار شود. قبل از به اشتراک گذاشتن آن، من به دنبال سایر مقالات خبری و توییت های مرتبط برای تعامل با آن ها بودم. در کمال تعجب، چیزی پیدا نکردم. ما خبر را به داستان کوبیده بودیم.
طی هفته بعد، بازار ما به طور گسترده به اشتراک گذاشته شد و میلیون ها بازدید دریافت کرد. اما اتفاق جالبی در حال رخ دادن بود: بسیاری از کاربران هر روز صبح ثبتنام میکردند و برمیگشتند تا شانسها را بررسی کنند، با این حال اکثر کاربران کمی داشتند…