آیا ارزش پیوندهای داخلی بر اساس مکان صفحه متفاوت است؟

جان مولر از گوگل، بینش خود را در مورد پیوند داخلی و اینکه آیا پیوندهای داخلی در سربرگ، پاورقی یا محتوا تفاوتی ایجاد می کند، ارائه کرد. پاسخ او کوتاه و مستقیم و بدون ابهام بود.

آیا ارزش پیوندهای داخلی بر اساس مکان صفحه متفاوت است؟

پیوندهای داخلی اشاره ای به پیوندهای درون یک وب سایت از یک صفحه به صفحه دیگر هستند.

شخصی که این سوال را می‌پرسد می‌خواست بداند که آیا مکان یک پیوند در یک صفحه وب تفاوتی در “ارزش” پیوند ایجاد می‌کند، که احتمالاً به معنای اثربخشی SEO است.

این که آیا یک پیوند بسته به موقعیت آن در یک صفحه وب ارزش بیشتری دارد یا خیر، یک سوال قانونی است.

مارتین اسپلیت گوگل به وضوح بیان کرد که گوگل یک صفحه وب را به بخش‌هایی تقسیم می‌کند و بخش اصلی که محتوای مهم در آن وجود دارد، حاشیه‌نویسی مرکزی نامیده می‌شود.

این در مقاله مستند شده است، چگونه گوگل محتوای صفحه وب را تجزیه و تحلیل می کند و آن را وزن می کند.

در مقاله، مارتین توضیح می‌دهد که بخش محتوای اصلی چیزی است که گوگل برای درک موضوع صفحه از آن استفاده می‌کند.

علاوه بر این، مارتین گفت که بخش‌های مختلف «وزن» متفاوتی دارند.

مارتین توضیح داد:

«و سپس یک چیز دیگر در اینجا وجود دارد، که به نظر می رسد مانند پیوندهایی به محصولات مرتبط است، اما در واقع بخشی از مرکز نیست. اینجا واقعاً محتوای اصلی نیست. به نظر می رسد این چیزهای اضافی است.

و سپس مانند یک دسته دیگ بخار وجود دارد یا، “هی، ما متوجه شدیم که منو در تمام این صفحات و لیست ها تقریباً یکسان به نظر می رسد. این تقریباً شبیه منویی است که ما در تمام صفحات دیگر این دامنه داریم، برای مثال، یا قبلاً این را دیده‌ایم. ما حتی در واقع بر اساس دامنه یا دوست نداریم، “اوه، این شبیه یک منو است.”

ما متوجه می شویم که چه چیزی شبیه دیگ بخار است و سپس وزن آن نیز متفاوت می شود.

حق ثبت اختراعات قدیمی گوگل و اظهارات قدیمی کارمندان Google وجود دارد که در آنها تأیید می کند که مکان محتوا در یک صفحه می تواند تفاوت ایجاد کند.

بنابراین شخصی که سؤال می کند دلیل بسیار خوبی برای پرسیدن این سؤال خاص از جان مولر دارد.

جان مولر گوگل درباره پیوندهای داخلی بحث می کند

جان مولر از گوگل در پاسخ به سوالی در مورد پیوندهای داخلی

ارزش یک لینک

سوال در مورد “ارزش” یک پیوند است.

اما اصلاً «ارزش» به چه معناست؟

آیا ارزش به معنای اثربخشی برای انتقال اطلاعات است یا به معنای ارزش سئو به عنوان یک عامل مرتبط با رتبه بندی است؟

  • گاهی اوقات گوگل از اطلاعات استفاده می کند تا بفهمد محتوا در مورد چیست.
    به عنوان مثال، داده های ساختاریافته اطلاعات خاصی را در مورد محتوای صفحه وب منتقل می کند. گوگل نمی تواند چیزهایی را که نمی فهمد رتبه بندی کند، بنابراین وضوح مهم است. داده‌های ساختاریافته یک عامل رتبه‌بندی نیست، با این وجود می‌تواند به گوگل کمک کند تا صفحه وب را بهتر درک کند و محتوا را به نقطه‌ای برجسته در نتایج جستجو ارتقا دهد.
  • گوگل از اطلاعات خاصی به عنوان فاکتور رتبه بندی استفاده می کند.
    گفته می شود که متن لنگر یک لینک یک عامل رتبه بندی است. هم معنای صفحه وب را بیان می کند و هم به عنوان فاکتور مرتبط با رتبه بندی عمل می کند.

تفاوت بین کمی اطلاعاتی که نشان می دهد یک صفحه درباره چیست و کمی اطلاعاتی که یک عامل رتبه بندی هستند، می تواند کاملاً مبهم شود.

بنابراین هنگامی که شخص می پرسد ارزش یک لینک چیست و جان مولر به این سوال پاسخ می دهد، چیزی که نامشخص می ماند این است که معنای کلمه “ارزش” در متن سوال چیست.

ارزش پیوندهای داخلی

سوالی که از جان مولر پرسیده می شود کاملاً واضح است:

امروز می خواهم بپرسم که آیا ارزش پیوندهای داخلی مشابه است یا خیر.

به عنوان مثال، آیا تفاوت… ارزش لینک های داخلی در هدر، فوتر یا در محتوا وجود دارد؟

جان مولر پاسخ داد:

«خیلی شبیه است.

فکر نمی‌کنم در مورد پیوندهای داخلی در بخش‌های مختلف صفحه تفاوت کمی وجود داشته باشد.

فکر می‌کنم وقتی صحبت از محتوای قسمت‌های مختلف صفحه می‌شود، جایی که ما سعی می‌کنیم بفهمیم چه چیزی منحصر به فرد یک صفحه است، متفاوت است.

اما در مورد پیوندها، فکر نمی‌کنم این چیزی باشد.»

مکان پیوند به طور کمی متفاوت نیست

کلمه “به صورت کمی” یعنی چیزی که قابل اندازه گیری باشد. بنابراین وقتی مولر می‌گوید هیچ چیز از نظر کمی متفاوت نیست، به این معنی است که تفاوت قابل اندازه‌گیری وجود ندارد.

بنابراین به طور کلی، وقتی همه چیز در نظر گرفته می شود، مکان پیوند داخلی اساسا مهم نیست.

نقل قول

ارزش سئو لینک های داخلی

آیا لینک های داخلی در هدر، پاورقی یا محتوا مهم است؟

در 0:49 ثانیه در ویدیو تماشا کنید: