به مدت دو سال، تیم من 54 آزمایش Google Ads را در یک حساب کاربری اصلی (غیر تجارت الکترونیک) اجرا کرد و ویژگیهای مختلفی را آزمایش کرد، از جمله:
این مقاله به بررسی آن تستها میپردازد و منطق پشت آنها، نتایج بهدستآمده و پیامدهای آن را برای حسابهای تبلیغاتی گوگل شما توضیح میدهد.
TL; DR
- ما 54 آزمایش را در طول دو سال انجام دادیم که طیف وسیعی از ویژگیها را برای یک تجارت تولید سرنخ پوشش میداد.
- تستهای کلیدی استراتژیهای پیشنهاد، انواع تطبیق و کپی آگهی را پوشش میدهند.
- کلمات کلیدی تطبیق دقیق تقریباً همیشه عملکرد بهتری نسبت به کلمات کلیدی مطابقت عبارت دارند.
- استراتژی تبدیل حداکثری تمایل به عملکرد کمتر از سایر استراتژیهای پیشنهادی داشت.
- مناقصه CPA هدف به ما کمک کرد تا سطح CPA بهینه را برای خودمان افزایش دهیم.
آزمایشات گوگل ادز چیست؟
آزمایشهای Google Ads به تبلیغکنندگان اجازه میدهد تا تغییرات را قبل از اجرای کامل کمپینهای خود آزمایش کنند.
این آزمایشها، که در سطح کمپین انجام میشوند، چارچوبی ساختاریافته برای تنظیم آسان این تغییرات، آزمایش اهمیت و اعمال تغییرات در کل کمپین در صورت مؤثر بودن، فراهم میکنند.
برای اطلاعات دقیق تر، صفحات رسمی پشتیبانی گوگل ادز راهنمایی های بیشتری ارائه می دهند.
نمای کلی راه اندازی آزمایش
در طول دو سال، ما 54 آزمایش انجام دادیم و اهرمهای مختلفی را در Google Ads آزمایش کردیم. در زیر چند نمونه از آزمایش ها آورده شده است.
دسته بندی آزمون های کلیدی
- مناقصه: آزمایش روش های مختلف مناقصه در برابر یکدیگر. به عنوان مثال، تبدیل ها را در مقابل CPA هدف به حداکثر برسانید یا CPA هدف 90 دلار در مقابل CPA هدف 120 دلار.
- کپی آگهی: پین کردن کپیهای تبلیغاتی خاص، آزمایش کپیهای خاص یا صفحات فرود جدید.
- مطابقت کلمه کلیدی: تست کلمات کلیدی مطابقت دقیق در مقابل تطابق عبارت.
زمان بندی ها
زمان مشخصی برای هر آزمایش وجود نداشت، اما سعی کردیم هر آزمایش را حداقل 30 روز اجرا کنیم.
با این حال گاهی که نتایج در زمان کمتر مشخص می شد، تصمیم می گرفتیم. بسیاری از آزمایش ها بیش از سه ماه و بیشتر آنها بیش از دو ماه انجام شدند.
ارزیابی
ما همه آزمایشها را بر اساس نرخ تبدیل، حجم تبدیل و هزینه هر خرید ارزیابی کردیم – این معیارها را برای تصمیمگیری متعادل میکنیم. (برای تست های کپی تبلیغات، از CTR نیز استفاده کردیم.)
نتایج آزمایش
1. تطابق دقیق در مقابل تطابق عبارت
کلمات کلیدی مطابقت دقیق در مقایسه با تطابق عبارت، در همه معیارها بهتر عمل کردند. آنها CPA کمتر و نرخ تبدیل بالاتری داشتند و حجم تبدیل مشابهی به کلمات کلیدی مطابقت عبارت داشتند.
بینش ها
- اگرچه کلمات کلیدی تطبیق دقیق گرانتر بودند، اما تقریباً همیشه نرخ تبدیل بالاتر و CPA کمتری نسبت به کلمات کلیدی مطابقت عبارت داشتند.
- در حالی که کلمات کلیدی تطبیق عبارت خاصی می توانند مفید باشند، وقتی به عنوان یک کمپین گروهی در نظر گرفته می شوند، همیشه برای ما بهتر بود که فقط کلمات کلیدی مطابقت دقیق را اجرا کنیم.
- تطبیق عبارت جایگاهی دارد و میتواند برای کشف عبارت جستجو و در کمپینهای جدید مفید باشد، اما اگر حجم کافی برای کلمات کلیدی دقیق وجود دارد، همیشه باید مورد دوم را ترجیح داد.
- کلمات کلیدی تطبیق دقیق اغلب عملکرد بهتری نسبت به کلمات کلیدی مطابقت عبارت دارند، زیرا گوگل بسیاری از عبارات جستجو را روی کلمات کلیدی مطابقت عبارت پنهان می کند.
- در بسیاری از موارد، ما متوجه شدیم که تا 80٪ از نمایشها و کلیکهای عبارت جستجو در مقایسه با برداشتها و کلیکهای کلیدواژه پنهان هستند.
- شما می توانید این را در گزارش عبارت جستجو مشاهده کنید. درصد پنهان بر روی تطابق دقیق بسیار کمتر است زیرا احتمالات عبارت جستجو بسیار کمتر است.
- با عبارت، شما در واقع بسیاری از کلیدواژههایی را که پیشنهاد دادهاید نمیدانید و نمیتوانید بسیاری از عبارات جستجو را منفی کنید، که کیفیت این کلمات کلیدی را بیشتر کاهش میدهد.
2. مناقصه تبدیل را در مقایسه با سایر استراتژی های مناقصه به حداکثر برسانید
در تمام آزمایشهایی که ما بیشترین تبدیل را در برابر یک استراتژی CPA هدف انجام دادیم، استراتژی CPA هدف همیشه بهتر عمل میکرد و با هزینه یکسان منجر به افزایش مشتریان شد.
هنگامی که ما حداکثر تبدیل را در مقابل پیشنهاد دستی اجرا کردیم، حداکثر تبدیل عملکرد بهتری داشت.
بینش ها
- اگر از مناقصه دستی استفاده می کنید و داده های تبدیل کافی دارید، باید به مناقصه خودکار بروید. CPA هدف یا به حداکثر رساندن تبدیل گزینه خوبی خواهد بود.
- اگر دادههای تبدیل زیادی ندارید، باید منتظر بمانید یا پیشنهاد حداکثری تبدیل را آزمایش کنید. به طور کلی، ما متوجه شدیم که در مقایسه با tCPA، به حداکثر رساندن مناقصه تبدیل، قیمتها را بیش از حد بالا میآورد تا موثر باشد. این به Google اجازه داد تا قیمت های پیشنهادی را خیلی بالا، گاهی اوقات بیش از حد تعیین کند.
- توصیه گوگل در اینجا این بود که قیمت ها در طول زمان تثبیت می شوند. با این حال، ما این آزمایش ها را اغلب به مدت سه ماه انجام دادیم و شاهد کاهش قیمت ها نبودیم.
- به احتمال زیاد بیشتر تبلیغکنندگان، مانند ما، نخواهند توانست چنین پیشنهادهای بالایی را برای این مدت طولانی حفظ کنند.
3. CPA هدف در مقابل CPA هدف در سطوح مختلف
اساسا، ما tCPA را در سطوح مختلف آزمایش کردیم (به عنوان مثال، tCPA 90 در مقابل 120). تقریباً نیمی از آزمایشهای CPA هدف ما شکست خوردند و نیمی از آنها موفق شدند.
بینش ها
- نتایج نشان داد که CPA هدف حدود 120 بهترین نتایج را ایجاد کرد.
- تست هایی با CPA هدف کمتر از 120، مانند 110، عملکرد را بهبود نمی بخشد.
- CPA هدف 120 به طور مداوم تبدیل های بالاتری را با هزینه هر تبدیل بهتر ارائه می دهد.
- برای حساب ما، که به شدت مبتنی بر سرب است، tCPA بهترین مدل است.
- ما CPA هدف بهینه را پیدا کردیم که سرنخ ها را در بودجه ما به حداکثر می رساند. هدف شما از آزمایش ها باید یافتن CPA هدف بهینه خود باشد که ممکن است متفاوت باشد.
مراحل بعدی
در حالی که نتایج ما بینش های ارزشمندی را ارائه می دهد، به یاد داشته باشید که هر حساب و کمپین PPC منحصر به فرد است.
آزمایش این استراتژیها در زمینه خاص شما به تأیید اینکه آیا نتایج ما در شرایط شما صدق میکند یا خیر، کمک میکند.
آزمایشهای ما میتواند به عنوان نقطه شروعی برای بهینهسازی کمپینهای اصلی شما باشد. با استفاده از یافته های ما، می توانید در زمان و تلاش خود در فرآیند آزمایش خود صرفه جویی کنید.
نتایج ما را با دادههای خود تأیید کنید، و اگر نتایج مطابقت دارند، با اطمینان آن تغییرات را در حساب خود برای بهبود عملکرد اعمال کنید.
نویسندگان مشارکت کننده برای ایجاد محتوا برای سرزمین موتورهای جستجو دعوت می شوند و به دلیل تخصص و کمک به جامعه جستجو انتخاب می شوند. همکاران ما تحت نظارت کادر تحریریه کار می کنند و مشارکت ها از نظر کیفیت و ارتباط با خوانندگان ما بررسی می شوند. نظراتی که بیان می کنند، نظر خودشان است.