ChatGPT با شادی خاصی که دارد به شما می گوید که چشم انداز رسانه های دیجیتال “به سرعت در حال تکامل است.”
گوگل به طور مرتب الگوریتم خود را بهروزرسانی میکند، هوش مصنوعی روز به روز هوشمندتر میشود و ابزارهای جدید سریعتر از روندهای مد، که مد روز هستند، وارد بازار میشوند. این می تواند به معنای فرصت ها و چالش هایی برای ما باشد.
یکی از تحولات مورد بحث در زمینه جستجو، SearchGPT OpenAI است، محصولی که می تواند به زودی با سلطه گوگل رقابت کند.
در آژانس من، اخیراً به SearchGPT دسترسی اولیه پیدا کردیم. در زیر نکات اولیه ما در مورد این ابزار جدید و پیامدهای آن برای بازاریابی دیجیتال آورده شده است.
SearchGPT چیست و چگونه کار می کند؟
SearchGPT یک موتور جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی است که نقاط قوت موتورهای جستجوی سنتی را با تواناییهای مکالمه پیشرفته مدلهای زبان بزرگ ترکیب میکند. با استفاده از اطلاعات بیدرنگ از سراسر وب، پاسخهایی را به پرسشهای کاربر ارائه میدهد.
SearchGPT به جای بازگرداندن لیستی از پیوندها برای جستجوی کاربران مانند موتورهای جستجوی سنتی، پاسخ ها، خلاصه ها و بینش های مستقیم را بر اساس درک زمینه و هدف کاربر ارائه می دهد.
OpenAI جزئیات دقیق نحوه عملکرد SearchGPT را به وضوح بیان نمی کند، با این حال، می توان حدس زد که از چیزی شبیه به بازیابی نسل افزوده (RAG) استفاده می کند که یک رویکرد محبوب است که توسط سایر موتورهای جستجوی هوش مصنوعی از جمله، Perplexity و Google AI Overviews استفاده می شود.
RAG برای کاهش احتمال توهم در پاسخ ها با ادغام اطلاعات از یک پایگاه داده در پاسخ LLM برای افزایش دقت طراحی شده است.
این مدل عبارت جستجو را به جاسازیهای عددی تبدیل میکند که معنای آن را در بر میگیرد و یک پایگاه داده برداری حاوی منابع اطلاعاتی مورد اعتماد را جستجو میکند. در این مورد، نمایه وب به احتمال زیاد توسط بینگ بر اساس مشارکت OpenAI با مایکروسافت ارائه می شود.
با بازیابی مرتبطترین محتوا، SearchGPT میتواند همزمان با پیوند دادن به محتوای اصلی وب، پاسخهای دقیق ایجاد کند و شفافیت و قابلیت اطمینان را تضمین کند.
منابع بازیابی شده به عنوان زمینه اضافی برای مدل زبان برای پاسخ دقیق به درخواست کاربر عمل می کنند.
ویژگی های کلیدی SearchGPT عبارتند از:
- رابط مکالمه: کاربران می توانند با SearchGPT به شیوه ای طبیعی تر و شبیه به گفتگو تعامل داشته باشند.
- پاسخ های مستقیم: SearchGPT به جای فهرستی از پیوندها، پاسخهای مختصر و مرتبطی را به پرسشها ارائه میکند.
- پانل استنادات: یک نوار کناری منابع مورد استفاده برای تولید پاسخ را با پیوندهایی به محتوای اصلی نشان می دهد.
- سوالات بعدی: کاربران میتوانند سؤالات اضافی بپرسند تا موضوعات را بیشتر بررسی کنند و تجربه جستجوی تعاملیتری ایجاد کنند.
SearchGPT چگونه با Google AI Overviews مقایسه می شود؟
برداشت اولیه من از SearchGPT مثبت است. مطمئناً از مرورهای هوش مصنوعی گوگل (AIO) بهتر عمل می کند.
در حالی که SearchGPT ممکن است منجر به کلیک های کمتری برای عبارات اطلاعاتی شود – و بیشتر برای جستجوهای کم هدف – به نظر من، این تغییر اکوسیستم جستجو را گسترش می دهد و درهای جدیدی را برای ارتباط با مشتریان فراتر از SERP های سنتی Google باز می کند.
AIO گوگل هنوز هم عمدتاً به جستجوی سنتی متکی است، با افزودن یک پاسخ تولید شده توسط LLM در بالای صفحه، که بیشتر شبیه بهبود نتایج ریچ اسنیپت است تا یک تغییر کامل. ممکن است کاربران غیرمسلط به فناوری متوجه تفاوت قابل توجهی نشوند.
با این حال، برای بازاریابان، دو تمایز کلیدی برجسته است:
- نقل قول ها
- جستجوی مکالمه ای
AIO گوگل از یک نماد برای ارجاعات استفاده می کند و نقل قول های شفاف کمتری ارائه می دهد، در حالی که SearchGPT عمدتاً مستقیماً از نام انتشارات پیوند می دهد که می تواند بر نرخ کلیک تأثیر بگذارد.
علاوه بر این، AIO گوگل بسیار کمتر مکالمه است. در مقابل، SearchGPT به کاربران اجازه میدهد تا با گسترش پرسوجوها با استفاده از محتوای اصلی وب، پاسخ اولیه را ایجاد کنند و تجربهای تعاملیتر شبیه به رابط کاربری گفتگوی ChatGPT ایجاد کنند.
این بدان معناست که بازاریابان ممکن است با SearchGPT فرصتهایی برای توسعه استراتژیهای محتوایی بیابند که طیف وسیعتری از پرسشهای مکالمه را پاسخ میدهد و کاربران را تشویق میکند تا محتوا را با جزئیات بیشتر بررسی کنند.
5 پیامد کلیدی برای بازاریابان دیجیتال
1. جستجو در حال تبدیل شدن به گفتگوی بیشتر است
قابلیتهای پردازش زبان طبیعی SearchGPT امکان تعاملات ظریفتر و دیالوگمانند را فراهم میکند. می تواند زمینه و معنای پشت کلمات را درک کند، به این معنی که تحقیقات کلیدواژه احتمالاً به طور چشمگیری تغییر می کند.
به دلیل ماهیت محاوره ای آن، انتظار می رود کاربران طیف گسترده تری از سوالات را بپرسند، که فرصت هایی را برای بازاریابان برای ایجاد محتوای بسیار هدفمند فراهم می کند.
بازاریابان به جای تمرکز صرف بر ترجمه پرس و جوها به کلمات کلیدی، باید موضوعات کلیدی و سوالاتی را که کاربران در حال کاوش هستند را درک کنند و محتوایی را توسعه دهند که مستقیماً این نیازها را برطرف کند.
محتوا باید جذاب باشد، به طور طبیعی نوشته شود و بهجای بهینهسازی الگوریتمها، هدف کاربر را برآورده کند. این انتقال بر اهمیت ایجاد محتوایی تأکید میکند که در سطح عمیقتری با کاربران طنینانداز شود.
2. رسانه های غنی را در استراتژی های خود بگنجانید
یک استراتژی چندرسانه ای برای سال ها در بازاریابی بسیار مهم بوده است و اهمیت آن حتی بیشتر می شود. SearchGPT قابلیت ارجاع و توصیف انواع مختلف رسانه را فراتر از متن دارد.
ادغام ویدیوها، اینفوگرافیک ها و عناصر تعاملی در محتوای شما ارزش آن را برای SearchGPT افزایش می دهد.
اگرچه برای هوش مصنوعی، متن توصیفی ممکن است برای محتوای چندرسانهای کمتر ضروری باشد زیرا میتواند تصاویر را درک کند، اما همچنان مهم است که رسانه شما به خوبی برچسبگذاری شده و از نظر محتوایی غنی شود.
این برای اطمینان از اینکه محتوای شما جامع و قابل دسترسی برای همه کاربران نهایی باقی میماند و همچنین قابل دسترسی و مرتبط با مدلهای هوش مصنوعی است و کارایی آن را در جستجوهای مبتنی بر هوش مصنوعی بهبود میبخشد.
حفاری عمیق تر: بهینه سازی بصری برای جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی ضروری است
3. رسانه های به دست آمده مهم باقی خواهند ماند
SearchGPT احتمالاً نشریات با اعتبار بالا را در اولویت قرار می دهد، به این معنی که روابط عمومی دیجیتال و رهبری فکری ممکن است حتی مهم تر شوند.
علاوه بر این، حداقل در حال حاضر، به نظر میرسد SearchGPT بیش از گوگل به سازندگان محتوا پیوند میدهد، که ممکن است فرصتهای بیشتری را برای افزایش آگاهی و ترافیک به برندها ارائه دهد.
مشارکت اخیر OpenAI با Conde Nast، Associated Press و Vox بر ارزش تولیدکنندگان محتوا تاکید می کند و بر نقش آنها در موفقیت جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی تاکید می کند.
بازاریابان باید منابع محتوای با دید بالا را که توسط SearchGPT استفاده میشود هدف قرار دهند تا گنجاندن برند در پاسخهای آن را افزایش دهند.
ایجاد روابط با نشریات معتبر و تمرکز بر رسانه های کسب شده می تواند شانس شما را برای برجسته شدن در محتوای ارزشمند تولید شده توسط هوش مصنوعی افزایش دهد.
4. محتوای باکیفیت همچنان بر همه آنها حاکم است
SearchGPT به اطلاعات مرتبط و بهروز اهمیت میدهد و بهینهسازی محتوا را ضروری میسازد.
محتوای با کیفیت بالا برای حفظ تعامل مخاطب و افزایش احتمال ارجاع توسط SearchGPT بسیار مهم است. این تمرکز بر کیفیت می تواند ترافیک بیشتری را به همراه داشته باشد و تعامل را افزایش دهد و مزیت رقابتی برای برند شما ایجاد کند.
به روز رسانی منظم و دقت کلید حفظ ارتباط در چشم انداز جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی است. این به معنای ترافیک و تعامل بیشتر در سایت شما و در نهایت مزیت رقابتی به عنوان یک برند است.
کاوش عمیق تر: 6 اصل راهنما برای استفاده از هوش مصنوعی برای تولید محتوای SEO
5. تجزیه و تحلیل و معیارهای خود را تطبیق دهید
بازاریابان باید ردیابی نمایان بودن را از طریق درخواستها و ذکر نام تجاری در پاسخهای LLM در نظر بگیرند – مجموعهای از اعلانها را که فکر میکنید مشتریان بالقوه شما به جای رتبهبندی سنتی از آنها استفاده میکنند، ردیابی کنند.
معیارهای سنتی مانند نرخ کلیک (CTR) و رتبه بندی صفحات نیز با جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی کمتر مرتبط می شوند.
بازاریابان باید بر معیارهای جدیدی مانند دقت پاسخهای تولید شده توسط هوش مصنوعی تمرکز کنند که به محتوای آنها، سطوح تعامل کاربر و تأثیر هوش مصنوعی بر دیده شدن برند اشاره دارد.
معیارهایی مانند این، بینش بهتری در مورد عملکرد مؤثر محتوای شما در عصر SearchGPT ارائه میکنند.
SearchGPT: تکامل بعدی در جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی
SearchGPT جدید است، اما از قبل واضح است که آینده بازاریابی دیجیتال بسیار محاورهآمیزتر خواهد بود و از 10 پیوند آبی سنتی گوگل فاصله خواهد گرفت. ما همچنان به مشتریان خود توصیه می کنیم که بهترین شیوه های استاندارد SEO مرتبط باقی می مانند.
با این حال، برندهایی که برای کسب پوشش رسانه ای با کیفیت بالا و پیوندها از طریق روابط عمومی دیجیتال سرمایه گذاری نمی کنند، باید این را به بودجه سال 2025 خود اضافه کنند.
OpenAI احتمالاً محتوای ناشر معتبر را برای پاسخ به سؤالات جستجوی هوش مصنوعی در وب سایت خود یک برند در اولویت قرار می دهد – و شما نمی خواهید این “تکامل سریع” را از دست بدهید.
این مقاله توسط مشترک نوشته شده است استیو واکر.
نویسندگان مشارکت کننده برای ایجاد محتوا برای سرزمین موتورهای جستجو دعوت می شوند و به دلیل تخصص و کمک به جامعه جستجو انتخاب می شوند. همکاران ما تحت نظارت کادر تحریریه کار می کنند و مشارکت ها از نظر کیفیت و ارتباط با خوانندگان ما بررسی می شوند. نظراتی که بیان می کنند، نظر خودشان است.