آنها شما را بیشتر از شما می شناسند – سرمایه داری نظارتی و تأثیرات اخلاقی آن

نویسنده:

(1) Angelica Sofia Valeriani، اخلاق فناوری اطلاعات، Politecnico di Milano، میلان، ایتالیا.

1 مقدمه

2 امپراتوری جدید سرمایه داری نظارتی

3 تبلیغات هدف

4 فن آوری نظامی و سیاست

5 تمرکز بر چارچوب های اخلاقی

5.1 چارچوب سودمند

5.2 چارچوب دئونتولوژی

5.3 مقایسه مستقیم بین فایده گرایی و دیونتولوژی

6 نتیجه گیری، قدردانی، و مراجع

سرمایه داری نظارتی مفهومی است که عمل جمع آوری و تجزیه و تحلیل حجم عظیمی از داده های کاربران را به منظور تبلیغات هدفمند و سایر اشکال کسب درآمد توصیف می کند. این پدیده در سال‌های اخیر به طور فزاینده‌ای رایج شده است و شرکت‌های فناوری مانند گوگل و فیسبوک از اطلاعات شخصی کاربران برای ارائه محتوا و تبلیغات شخصی‌سازی شده استفاده می‌کنند. نمونه دیگری از سرمایه داری نظارتی، استفاده از فناوری نظامی برای جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها برای اهداف امنیت ملی است. در این زمینه، سرمایه‌داری نظارتی شامل استفاده از فناوری‌هایی مانند تشخیص چهره و نظارت بر رسانه‌های اجتماعی برای جمع‌آوری اطلاعات درباره افراد و گروه‌هایی است که تهدید بالقوه برای امنیت ملی تلقی می‌شوند. سپس از این اطلاعات برای اطلاع رسانی عملیات نظامی و تصمیم گیری استفاده می شود. این مقاله می خواهد …

Source link