آمازون اعلام کرد که کمیسیون های گروه کوچکی از دسته بندی محصولات را برای مدت محدود افزایش می دهد. نرخهای پرداخت بالاتر جدید دو سال پس از کاهش هزینههای آمازون در طول همهگیری کووید به دست میآیند، زیرا مصرفکنندگان به خرید اقلام بیشتر آنلاین روی آوردهاند.
اگرچه نرخهای جدید بالاتر هستند، اما برخی از دستهبندیهای محصولات هنوز چندین درصد پایینتر از نرخ کمیسیون وابسته قبل از کووید هستند.
در زیر لیستی از نحوه مقایسه نرخ های جدید آورده شده است.
برنامه وابسته آمازون
آمازون به ناشران وابسته ای که بازدیدکنندگانی را که به فروش تبدیل می شوند ارجاع می دهند، کمیسیون می پردازد.
آمازون یک نام تجاری قابل اعتماد است و (در گذشته) آمازون را به یک شریک وابسته خوب برای همکاری تبدیل کرده است، زیرا یک ارجاع با انگیزه نسبت به برندی که کمتر شناخته شده و قابل اعتماد است، نرخ تبدیل بالاتری در آمازون دارد.
این محبوبیت در آوریل 2020 تغییر کرد زیرا همهگیری نحوه خرید محصولات توسط مصرفکنندگان و شروع به خرید مستقیم از آمازون را تغییر داد تا از قرنطینه پیروی کنند و از بیرون رفتن از خانه، ابتلا به کووید و از بین رفتن خودداری کنند.
به دلیل عرضه عظیم مصرف کنندگان، نیاز به پرداخت هزینه به شرکت های وابسته کمتر شد و آمازون کار عقلانی را انجام داد و نرخ کمیسیون وابسته را کاهش داد.
در دسته بندی محصولات لوکس و زیبایی، نرخ کمیسیون وابسته در مجموع 6 درصد کاهش یافت و از نرخ کمیسیون 10 درصد به تنها 4 درصد کاهش یافت.
نرخ کمیسیون مبلمان نیز از 8 درصد به 3 درصد کاهش یافت، در حالی که کمیسیون مواد غذایی چهار درصد از 5 درصد به 1 درصد کاهش یافت.
آمازون نرخ کمیسیون را افزایش داد
ایمیلی برای همکاران آمازون (شرکای وابسته آمازون) ارسال شد که نرخ کمیسیون تبلیغاتی با زمان محدود را اعلام کرد که در 4 می 2022 منقضی می شود.
در ایمیل آمده است:
“این یک فرصت عالی برای استفاده از کمیسیون های افزایش یافته در دسته های محبوب است. هرچه مخاطبان شما بیشتر خرید کنند، درآمد بیشتری خواهید داشت.
نرخ های تبلیغاتی تا 4 مه قابل اجرا است.
افزایش اندک در نرخ کمیسیون وابسته به آمازون
افزایش کمیسیون ها همه جانبه نیست.
آمازون نرخ کمیسیون را در دسته های زیر افزایش داده است:
-
- کفش، کیف دستی و لوازم جانبی
- محصولات اداری
- آشپزخانه
- صفحه اصلی
- بهبود منزل
- زیبایی
- لوازم تجاری و صنعتی
- بهداشت و مراقبت شخصی
اگرچه نرخ کمیسیون افزایش یافته است، نرخهای بالاتر جدید همچنان یک تا سه درصد پایینتر از نرخهای کمیسیون قبل از کووید هستند.
به عنوان مثال، نرخ های وابسته به Home and Home Improvement از 3% به 5% افزایش یافته است، اما هنوز سه درصد کمتر از نرخ کمیسیون 8% است که محصولات در آن دسته بندی ها از آن استفاده می کردند.
نرخ کمیسیون لوازم تجاری و صنعتی از 3٪ به 5٪ افزایش می یابد که کمی کمتر از نرخ کمیسیون 6٪ قبل از Covid است.
به طور مشابه، نرخ کمیسیون بهداشت و مراقبت شخصی از 1٪ به 2٪ افزایش می یابد، اما هنوز به طور قابل توجهی کمتر از نرخ کمیسیون قبل از کووید 4.5٪ است.
نرخ کمیسیون وابسته به آمازون تبلیغاتی
در اینجا نرخ کمیسیون تبلیغاتی جدید Amazon.com آمده است:
- کفش، کیف دستی و لوازم جانبی (نرخ قدیمی) 4.00% (نرخ جدید) 6.00%
- محصولات اداری (نرخ قدیمی) 4.00% (نرخ جدید) 6.00%
- آشپزخانه (نرخ قدیمی) 4.50% (نرخ جدید) 5.50%
- خانه (نرخ قدیمی) 3.00% (نرخ جدید) 5.00%
- بهسازی خانه (نرخ قدیمی) 3.00% (نرخ جدید) 5.00%
- زیبایی (نرخ قدیمی) 3.00% (نرخ جدید) 5.00%
- لوازم تجاری و صنعتی 3.00% (نرخ جدید) 5.00%
- بهداشت و مراقبت شخصی 1.00% (نرخ جدید) 2.00%
برنامه همکاران آمازون
آمازون یکی از قابل اعتمادترین برندهای جهان است و با وجود اینکه نرخ کمیسیون پایین است، هنوز هم یک شریک وابسته است.
نقل قول
نرخ های پرداخت فعلی وابسته به آمازون را بخوانید
پشتیبانی از قرارداد عملیاتی