آمازون قوی ترین رشد فروش ابری را در یک سال بر اساس تقاضای هوش مصنوعی منتشر می کند | دانش مرکز داده

(بلومبرگ) – واحد ابری آمازون قوی‌ترین رشد فروش در یک سال را به ثبت رساند، که نشانه‌ای از این است که سودآورترین واحد خرده‌فروش از رکود بهبود می‌یابد زیرا کسب‌وکارها هزینه‌های پروژه‌های فناوری از جمله خدمات هوش مصنوعی را از سر می‌گیرند.

علیرغم عملکرد ابر قوی، پیش‌بینی فروش این شرکت برای سه ماهه جاری کمتر از برآوردها بود، که نشان‌دهنده نگرانی در مورد تجارت اصلی تجارت الکترونیک است زیرا مصرف‌کنندگان همچنان با احتیاط هزینه می‌کنند.

اندی جاسی، مدیر اجرایی، در سال‌های اخیر هزینه‌ها را کاهش داده و بر سودآوری در تجارت آنلاین آمازون تمرکز کرده است، هزاران نفر را اخراج کرده و یک شبکه انبار کارآمدتر را تبلیغ می‌کند. در عین حال، او از سرمایه گذاری های بزرگ در خدمات هوش مصنوعی حمایت می کند که آمازون انتظار دارد در سال های آینده ده ها میلیارد درآمد ایجاد کند. این فروش ها شروع به تحقق می کنند.

این شرکت مستقر در سیاتل در سه ماهه اول سود عملیاتی 15.3 میلیارد دلاری را ثبت کرد. آمازون روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که درآمد در دوره منتهی به 31 مارس 13 درصد افزایش یافته و به 143.3 میلیارد دلار رسیده است. هر دو رقم بالاتر از برآوردهای تحلیلگران بود.

فروش در واحد ابر خدمات وب آمازون 25 میلیارد دلار بود که 17 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت. تحلیلگران فروش AWS را 24.1 میلیارد دلار تخمین زدند.

برایان اولساوسکی، مدیر ارشد مالی، در تماسی با خبرنگاران گفت: “ما سیگنال های تقاضای قوی از مشتریان خود در سمت AWS مشاهده می کنیم.” آنها در حال امضای قراردادهای طولانی تر با تعهدات بزرگتر هستند که بسیاری از آنها با اجزای هوش مصنوعی مولد هستند. اولساوسکی گفت که هوش مصنوعی مولد اکنون نشان دهنده یک “کسب و کار با نرخ درآمد چند میلیارد دلاری” برای آمازون است، اولین باری است که این شرکت به صورت عمومی حتی یک رقم تقریبی را در مورد آن امتیاز ارائه می دهد.

که هزینه ای خواهد داشت. چت ربات‌های هوش مصنوعی، ابزارهای خرد کردن داده و سایر نرم‌افزارهایی که به درخواست‌های کاربران پاسخ می‌دهند، تنها به لطف مقادیر عظیم تراشه‌های کامپیوتری پیشرفته امکان‌پذیر هستند. اولساوسکی گفت که هزینه های سرمایه ای آمازون در سال 2024 “به طور معنی داری افزایش خواهد یافت”، در درجه اول برای حمایت از رشد AWS، از جمله برای هوش مصنوعی مولد. این شرکت گفته است که در سال های آینده بیش از 150 میلیارد دلار برای ساخت و راه اندازی مراکز داده هزینه خواهد کرد.

رشد فروش در واحد ابری در سال گذشته به پایین‌ترین حد خود کاهش یافت، زیرا کسب‌وکارها هزینه‌های فناوری را کاهش دادند و به دنبال کاهش صورت‌حساب‌های محاسباتی بودند که در طول همه‌گیری همه‌گیر افزایش یافت. سرمایه‌گذاران در سال جاری، به ویژه پس از نتایج قوی هفته گذشته از سوی شرکت مایکروسافت و شرکت آلفابت، گوگل، دو رقیب اصلی آمازون در کسب و کار اجاره‌ی قدرت محاسباتی و ذخیره‌سازی داده‌ها، بازگشت سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

AWS در سه ماهه 9.42 میلیارد دلار سود ایجاد کرد. حاشیه عملیاتی واحد – 37.6٪ – از زمانی که آمازون شروع به افشای فروش برای تجارت ابری خود کرد، وسیع‌ترین حاشیه است. این بخش در سال گذشته بزرگترین اخراج‌های خود را انجام داد و به کاهش انتخابی رتبه‌های خود ادامه داد، حتی اگر در مناطق دیگر استخدام می‌کند.

آمازون اعلام کرد که در دوره منتهی به ژوئن، 144 تا 149 میلیارد دلار درآمد خواهد داشت. تحلیلگران به طور متوسط ​​150.2 میلیارد دلار پیش بینی کردند.

کسب و کار اصلی تجارت الکترونیک این شرکت، فروش 54.6 میلیارد دلاری را در سه ماهه گزارش کرده است که کمی برآوردهای تحلیلگران را نادیده می گیرد. اولساوسکی گفت که مصرف کنندگان برای صرفه جویی در هزینه به معامله پایین ادامه می دهند. او گفت که خریداران مواد مصرفی بیشتری را سفارش می دهند که به سرعت به آنها نیاز دارند، اما همچنین هزینه کمتری نسبت به سایر دسته ها دارند. این امر بر سودآوری تجارت فشار می آورد زیرا آمازون باید واحدهای بیشتری را پردازش و تحویل دهد.

کاهش فروش تجارت الکترونیک همچنین آمازون را به دنبال رشد بیشتر برای سایر خطوط تجاری سوق داده است. به عنوان مثال، درآمد تبلیغاتی با 24 درصد افزایش به 11.8 میلیارد دلار رسید. نتایج منعکس کننده سه ماهه اول از زمانی است که آمازون تبلیغات ویدیویی را به سرویس پخش ویدیوی Prime Video معرفی کرد.

سهام آمازون در معاملات پیش از بازار روز چهارشنبه پس از بسته شدن به 175 دلار در نیویورک، حدود 2.5 درصد افزایش یافت. سهم در سال 2024 حدود 15 درصد جهش کرده است.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور