آمازون با استفاده از هوش مصنوعی مولد (AI) برای تولید محتوای فهرست گامی مهم در سادهسازی زندگی فروشندگان خود برداشته است.
آمازون که در ابتدا در ماه آگوست مشاهده شد، قابلیتهای جدید هوش مصنوعی را به نمایش گذاشت که برای کمک به فروشندگان در ایجاد فهرستهای محصولات قانعکنندهتر و دقیقتر در رویداد Amazon Accelerate طراحی شده بود.
ایجاد عناوین قانع کننده محصول، امتیازات و توضیحات به طور سنتی یک کار دست و پا گیر برای فروشندگان بوده است.
هدف از فناوری جدید فاش شده حذف این مانع است. با استفاده از مدلهای زبان بزرگ (LLM)، ابزار هوش مصنوعی آمازون میتواند به فروشندگان کمک کند تا توضیحات جامع و جذابی برای محصول بسازند.
فرآیند به طور قابل ملاحظه ای ساده است. فروشندگان فقط باید توضیح مختصری یا چند کلمه کلیدی در مورد محصول ارائه دهند. هوش مصنوعی آمازون محتوای باکیفیت و دقیق را برای بررسی فروشنده تولید می کند.
در صورت رضایت، فروشندگان می توانند مستقیماً این محتوا را در لیست محصولات خود آپلود کنند.
ویدئوی زیر نمایش سریعی از نحوه عملکرد ویژگی ایجاد محتوای فهرست ارائه می دهد.
این ویژگی باید به فروشندگان کمک کند که در زمان خود صرفه جویی کنند و کیفیت و ثبات بالاتری در لیست ایجاد کنند و در نتیجه تجربه خرید مشتری را افزایش دهند.
رابرت تکیلا، معاون آمازون انتخاب و کاتالوگ سیستمها، از پیشرفتها در پست اعلامیه ابراز هیجان کرد.
«با مدلهای جدید هوش مصنوعی مولدمان، میتوانیم دانش محصول را در مقیاسی بیسابقه و با بهبود چشمگیر در کیفیت، عملکرد و کارایی استنباط، بهبود و غنیسازی کنیم.
مدلهای ما یاد میگیرند که اطلاعات محصول را از طریق منابع متنوع اطلاعات، دانش نهفته و استدلال منطقی که یاد میگیرند استنتاج کنند.
به عنوان مثال، آنها می توانند استنباط کنند که یک میز گرد است اگر مشخصات قطری را ذکر کند یا سبک یقه یک پیراهن را از تصویر آن استنباط کند.
این اولین استفاده آمازون از هوش مصنوعی مولد برای غنیسازی فهرست محصولات نیست. انتظار میرود آخرین ابزار هوش مصنوعی برای فروشندگان، کیفیت فهرست محصولات، بهینهسازی و نرخ تبدیل را بهبود بخشد.
بازخورد اولیه از فروشندگانی که قابلیت های جدید را آزمایش کرده اند بسیار مثبت است. با این حال، کاربران باید محتوای هر ابزار هوش مصنوعی تولیدی را برای اطمینان از صحت بررسی کنند.
بسیاری در حال حاضر از محتوای تولید شده با هوش مصنوعی استفاده می کنند و کارایی و اثربخشی فناوری را آزمایش می کنند. آمازون بر این باور است که این تنها آغاز کار است و قصد دارد هوش مصنوعی را بیشتر برای بهبود تجربه فروشنده ادغام کند.
تصویر ویژه: Koshiro K/Shutterstock