محبوبیت ابزارهای مولد هوش مصنوعی (AI) مانند ChatGPT منجر به انفجار محتوای هوش مصنوعی شده است که باعث راهنمایی های جدیدی از سوی آسوشیتدپرس (AP) شده است.
آخرین توصیههای AP به بررسی این موضوع میپردازد که چگونه بازاریابان محتوا هنگام نوشتن در مورد هوش مصنوعی و اینکه چگونه ابزارهای هوش مصنوعی در فرآیند بازاریابی محتوا قرار میگیرند، باید بر مفاهیم دنیای واقعی و بدون هیجانانگیز تمرکز کنند.
آشنایی با سیستم های هوش مصنوعی
در عصری که هوش مصنوعی در صنایع مختلف رواج بیشتری مییابد، تأثیر آن نحوه تحقیق، ساخت، انتشار، ترویج و تحلیل محتوا را تغییر داده است.
برای اینکه بازاریابان محتوا با اطمینان از فناوریهای هوش مصنوعی استفاده کنند و برای مخاطبان خود توضیح دهند، باید مفاهیم زیربنایی توسعه هوش مصنوعی را درک کنند.
از آنجایی که انسان ها داده های آموزشی را ایجاد می کنند و مدل های هوش مصنوعی را توسعه می دهند، ابزارهای هوش مصنوعی دارای سوگیری های ارثی هستند.
بازاریابان محتوا هنگام ارزیابی مدلها، ابزارها و خروجیهای هوش مصنوعی باید این را تشخیص دهند.
علاوه بر این، محتوا باید به بررسی این موضوع بپردازد که چگونه یک هوش مصنوعی میتواند کلمات و عبارات را با درک نزدیک به سطح انسان پیشبینی کند تا به خوانندگان کمک کند تا فناوری بهسرعت در حال پیشرفت را درک کنند.
با این حال، اجتناب از استفاده از زبانی که ویژگی های انسانی را به سیستم های هوش مصنوعی نسبت می دهد، ضروری است. در حالی که یک خروجی هوش مصنوعی ممکن است شبیه انسان به نظر برسد، یک سیستم هوش مصنوعی افکار و احساسات یکسانی ندارد.
در نظر گرفتن محتوای هوش مصنوعی به عنوان منبع منبع ناشناس
نویسندگان و ویراستاران محتوا باید در هنگام استفاده از هوش مصنوعی مولد در طول فرآیند انتشار محتوا، احتیاط و شک داشته باشند.
درک محدودیت های یک سیستم هوش مصنوعی برای ایجاد محتوای شفاف و قابل اعتماد برای مخاطبان بسیار مهم است.
AP بر مسئولیت ناشران محتوا در برخورد با محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی به عنوان منبع منبع بررسی نشده به جای محتوای قابل انتشار تاکید کرد.
بسیاری از مدلهای هوش مصنوعی بر اطلاعات قدیمی تکیه میکنند و در نتیجه خروجیهای غیرقابل اعتمادی ایجاد میکنند. سازندگان محتوا باید صحت هر چیزی را که توسط هوش مصنوعی تولید می شود تأیید کنند و خوانندگان خود را تشویق به انجام همین کار کنند.
حفظ نقش انسان در تولید محتوا
در نهایت، هوش مصنوعی جایگزین افراد در تولید محتوا نیست. مردم در جمع آوری، ارزیابی و تأیید حقایق حیاتی باقی می مانند و دائماً بر دقت و انصاف تمرکز می کنند.
AP امیدوار است آخرین توصیههایش به بازاریابان محتوا کمک کند تا از هوش مصنوعی بهطور مؤثری برای به اشتراک گذاشتن پتانسیل و محدودیتهای آن با مخاطبان از طریق درک بهتر هوش مصنوعی استفاده کنند.
افزودن دستورالعملهای هوش مصنوعی در AP Stylebook یک ماه پس از اعلام شراکت AP و OpenAI برای بررسی موارد استفاده از هوش مصنوعی مولد برای ناشران خبر صورت میگیرد. امیدوار است ابزارهای هوش مصنوعی به روزنامه نگاران زمان بیشتری برای انجام گزارش های معنادار بدهد.
تصویر ویژه: آرتی مدودف/شاتراستاک