(بلومبرگ) – آتش سوزی بزرگ مرکز داده در کره جنوبی که طیف گسترده ای از خدمات دیجیتال کلیدی را برای روزها از بین برد – بانکداری، اشتراک گذاری سواری و تحویل آنلاین – نگرانی های ایمنی را در کشوری که تامین کننده کلیدی لیتیوم جهانی است، دوباره برانگیخته است. سلول های یونی مورد استفاده در وسایل نقلیه الکتریکی
این قطعی چند روزه به دنبال آتش سوزی در 15 اکتبر در یک مرکز داده در پانگیو بود که باتری های مورد استفاده در سیستم های برق پشتیبان را فرا گرفت و شرکت های کلیدی فناوری محلی از جمله Kakao Corp. سرویس پیام رسانی فوری
کاربران Kakao قادر به گرفتن تاکسی، پرداخت هزینه های مواد غذایی یا چت با اعضای خانواده نبودند، اختلالاتی که باعث شد یکی از مدیران اجرایی شرکت استعفا دهد و قانونگذاران را به زیر سوال بردن خطرات تمرکز بیش از حد قدرت دیجیتال در یک نهاد واحد سوق دهد.
حتی با وجود SK C&C، اپراتور مرکز داده، که هنوز علت آتش سوزی را بررسی می کند، این حادثه نگرانی های جدیدی را در مورد ایمنی باتری ایجاد کرده است. با توجه به اینکه سه شرکت مستقر در کره جنوبی – LG Energy Solution Ltd.، SK On Co. و Samsung SDI Co. – در میان رده های برتر تامین کنندگان باتری جهانی قرار دارند، این برای بخش خودروهای الکتریکی مهم است.
لی هوگن، پروفسور خودرو، گفت: نگرانیهای ایمنی در مورد باتریهای لیتیوم یونی دوباره ظهور میکند و دولت باید برای جلوگیری از وقوع حوادث مشابه وارد عمل شود، زیرا زمانی که مشکلات باتریها اشتباه شود، تأثیر آن اغلب غیرقابل تحمل است. مهندسی در دانشگاه دایدوک
به گفته Yoon Joonwon، مدیر صندوق در مرکز داده، آخرین آتشسوزی میتواند یک منفی خاص برای SK On، تامینکننده شرکت فورد موتور و فولکسواگن AG باشد، که باتریهایی را در مرکز داده ارائه میکرد که برای تامین برق پشتیبان و جلوگیری از قطعها در نظر گرفته شده بود. DS Asset Management که در بخش فناوری سرمایه گذاری می کند. SK On گفت هیچ هشداری در سیستم مدیریت باتری خود دریافت نکرده است – که نشان دهنده هرگونه مشکلی از جمله تغییر در ولتاژ یا جریان باشد – تا زمانی که آتش سوزی در ساعت 3:19 بعد از ظهر به وقت محلی شروع شد.
کره جنوبی عمیقاً درگیر بحث در مورد ایمنی باتری های مورد استفاده در وسایل نقلیه و مراکز ذخیره انرژی غول پیکر بوده است. تولیدکنندگان LG Energy Solution و LG Electronics Inc در سال گذشته بیش از 900 میلیون دلار هزینه به خاطر فراخوان خودروهای الکتریکی شورولت بولت توسط شرکت جنرال موتورز رزرو کردند.
موج آتش سوزی در سایتهای ذخیره انرژی بین سالهای 2017 و 2019 باعث مداخله دولت و تولیدکنندگان این کشور برای افزایش استانداردها شد و به عنوان یکی از عوامل کلیدی که تلاشهای کره جنوبی برای افزایش سهم انرژی پاک در شبکه برق این کشور را مختل کرده است ذکر میشود.